newsportale społecznościoweWiadomości promowane

Żebrolajki, memy i telekomy – one dominowały na Facebooku w Polsce w 2012 roku

Absolutne szaleństwo (cytując Perfekcyjną Panią Domu) informacji zawartych w raporcie przygotowanym przez Sotrender zaczyna się od najprawdopodobniej najistotniejszej – przyrostu użytkowników. Pod koniec 2011 roku było ich około 7,5 miliona, zaś po roku – prawie dziesięć milionów.

Z podsumowania dowiadujemy się między innymi, którego dnia i o jakiej porze użytkownicy pisali najwięcej na profilach firmowych i jakie aktywności wykonywali w ciągu jednej minuty spędzonej na Facebooku. Możemy sprawdzić, które branże posiadały najwięcej fanów i które najbardziej angażowały ich.

Niewiele zmieniło się w kwestii najpopularniejszych fanpage’ów – na podium znalazły się: Demotywatory, Serce i Rozum oraz Play. A propos operatorów sieci telefonii komórkowej – ci najszybciej reagowali na wpisy popełnione przez posiadaczy konta na Facebooku.

Nie zabrakło też najpopularniejszych, to jest najbardziej angażujących fanów, postów. Dla przykładu: w lutym prawie 33 tysiące głosów oddano w ankiecie na najpopularniejszą pozycję w karcie McDonalda, zaś w lipcu prawie dwieście tysięcy ludzi upadło na głowę i „zalajkowało” zdjęcie starszej pary. Profil „Nie ogarniam” ustanowił tym samym rekord żebrolajków.

(kliknij by powiększyć)

A Wam które wydarzenie z zeszłego roku najbardziej zapadło w pamięć?


podobne treści