sprzętwtf

Z powodu awarii Google niektórzy ludzie nie mogli wejść do domów

Cyfryzacja potrafi ułatwiać życie. Potrafi je też znacznie utrudnić, szczególnie gdy coś pójdzie nie tak. A właśnie taka sytuacja miała miejsce w miniony weekend, kiedy to część użytkowników sprzętu Nest nie mogło skorzystać ze swoich „inteligentnych” urządzeń.

I to wielu urządzeń – problemy z działaniem dotknęły wszystkich urządzeń firmy, od termostatów i klimatyzacji, przez zamki właśnie, do elektronicznych niań. Nie był ona nawet zawiniony przez firmę – był to efekt awarii platformy Google Cloud.

Odczuli ją przede wszystkim mieszkańcy wschodniego wybrzeża USA, którzy zgłaszali odczuwalne problemy z działaniem takich usług Google jak Gmail, G Suite czy YouTube. W niektórych przypadkach usługi te nie działały wcale. Ale problem dotknął też użytkowników innych aplikacji, które swoją infrastrukturę oparły na Google Cloud. A szczególnie denerwujący był w przypadku właścicieli zamków Nest, którzy nie mogli otworzyć drzwi do własnego domu, przez co utknęli przed własnymi drzwiami do czasu naprawienia przez Google problemu.

Co prawda problem został naprawiony po kilku godzinach, ale cała sytuacja pokazuje, jakie zagrożenia niesie dla nas przyszłość, w której wszystkie urządzenia do działania potrzebować będą połączenia z siecią.

Ilustracja: Nest

podobne treści