biznes

Yahoo zainwestuje w reklamy

Producenci serwują nam ostatnio wysyp nowości, tymczasem nowa prezes Yahoo, trochę w tle zeszłotygodniowych premier, zmienia strategię spółki.Jeszcze za rządów poprzedniego kierownictwa Yahoo ogłoszono, że spółka zamierza sprzedać platformę reklamową Right Media. Zakupem miało być podobno zainteresowane między innymi Google i IBM. W ramach prowadzonej konsolidacji Yahoo mogło liczyć na to, że dzięki transakcji uda się im uzyskać dodatkowe 0,5 – 1 miliarda dolarów.

Jednak w zeszłym tygodniu Marissa Mayer podjęła decyzję o tym, że Right Media Inc. jednak nie zostanie sprzedane. Mało tego, Mayer zainwestuje w spółkę jeszcze więcej – „Yahoo jest zdecydowane stać się głównym graczem w przestrzeni technologii reklamowej a Right Media jest częścią tej strategii,” powiedział Michael Barrett z Yahoo.

Mayer najprawdopodobniej nie zamierza jednak konkurować bezpośrednio z tekstowymi reklamami Google. Jak twierdzi jeden z byłych kierowników Right Media, powiązane obszary, takie jak reklamy wideo, mogę przynieść dużo większe zyski Yahoo.

Dlatego w ciągu najbliższych dwóch tygodni Mayer ma zatwierdzić plan inwestycji w Right Media i inne systemy reklamowe Yahoo, który opiewać będzie na kilkaset milionów dolarów.

[Business Insider, Ad Age]

podobne treści