krótka piłkapsychologiaWiadomości promowane

Twój klient kręci? Przejrzyj jego kłamstwa

Przygotowałeś niezłą prezentację, na spotkaniu zrobiłeś dobre wrażenie, uścisnąłeś dłoń klienta i uśmiechnięty od ucha do ucha wróciłeś do biura w oczekiwaniu na telefon, lecz ten nie zadzwonił? Możliwe, że już w trakcie rozmowy Twój rozmówca dał Ci do zrozumienia, że nici z umowy, jednak Ty tego nie wyłapałeś na czas i teraz już nie masz na co liczyć. A przecież mogło być inaczej.

Z przygotowanej przez organizację OPEN Forum infografiki dowiadujemy się o istnieniu pięciu sposobów wykrywania kłamstw. Dzieje się to na podstawie obserwacji mimiki drugiej osoby, w tym przypadku – naszego klienta. Niektórym z Was mogą się one wydać nieco przerysowane lub, w przypadku doświadczonych kontrahentów, nieprofesjonalne (jak np. opadająca szczęka czy podniesiona brew). Mimo to uważam, że warto je poznać, by na przyszłość oszczędzić sobie przykrości w kontaktach ze słabiej panującymi nad swoimi emocjami ludźmi.

Na nic by się zdała ta wiedza, gdybyśmy poznali jedynie metody wykrywania kłamstw. Pod każdym z przykładów znajduje się opis wyjścia z kłopotliwej sytuacji:


podobne treści