gryWiadomość główna

Steam Greenlight podbija serca deweloperów

Valve uruchomiło w zeszłym tygodniu usługę Steam Greenlight, dzięki której gracze sami mogą zadecydować jakie gry chcieliby znaleźć na platformie Steam. I już można powiedzieć, że posunięcie to było hitem.

Głos społeczności graczy będzie miał duże znaczenie, ale ostateczna decyzja i tak będzie należała do Valve. Pomimo tego uczucie, że ma się wpływ na politykę korporacji a głos użytkowników jest brany pod uwagę, jest dla wielu osób bezcenne. Na pewno jest dużo warte dla Valve, które w ten sposób jeszcze bardziej wciąga użytkowników w swój ekosystem. A i deweloperzy nie pogardzą dodatkową możliwością zarobku.

Wprowadzenie Steam Greenlight zostało zapowiedziane prawie dwa miesiące temu. Usługa pozwala deweloperom zgłaszać swoje produkty i prezentować je użytkownikom w nadziei, że znajdzie się wystarczająco duża liczba osób, które się nimi zainteresują.

Żeby zgłosić grę do Steam Greenlight deweloper musi spełniać następujące warunki:

  • Gra musi mieć wsparcie dla platformy Windows (wsparcie dla Maców jest opcjonalne);
  • Deweloper musi przesłać kwadratowy obrazek, który będzie wyróżniał grę w wynikach wyszukiwania;
  • Deweloper musi dostarczyć co najmniej jedno wideo z gameplayem;
  • Przesłać co najmniej 4 screenshoty lub grafiki koncepcyjne;
  • Dostarczyć opis gry oraz jej wymagania systemowe;

I o tyle. Choć od uruchomienia Steam Greenlight upłynęło dopiero kilka dni, cieszy się ono ogromnym zainteresowaniem deweloperów – zagłosować można już na prawie 700 tytułów. I nic w tym dziwnego, w końcu Steam to możliwość dotarcia do ponad 35 milionów potencjalnych klientów (dane za zeszły rok).

[The Next Web]


podobne treści