news

Sony nie chce powtórki z Wiimote

Na Wii powstała garść świetnych gier, ale tylko garstka świetnych gier, które wykorzystują możliwości Wiimote. Producent PlayStation, wprowadzając Move, woli tego uniknąć. Dlatego Rob Dyer z Sony mówi twórcom gier: „Nie wciskajcie nam tego, co się nie sprawdziło na Wii”.

Rob Dyer tak wyjaśnia politykę firmy:

Chcemy mieć pewność, że wprowadzacie sterowanie ruchem do właściwych gier i właściwych gatunków. Dlatego tak dużo czasu poświęcamy na chodzenie od człowieka do człowieka i mówienie: „Dobry pomysł. Zły pomysł. Dobry pomysł. Niezbyt dobry pomysł.”

Są pomysły, od których próbujemy odwieść programistów, aby nie wydawali milionów dolarów na coś, co się nie sprzeda. Jeśli coś nie sprawdziło się na Wii, to był ku temu powód.

Tak, po raz pierwszy od dłuższego czasu, ktoś z Sony trafił w dziesiątkę. Nawet jeśli ich platforma nigdy nie będzie tak popularna, jak Wii, to może chociaż wyznaczy jakiś standard jakości. Ale inną kwestią jest, że twórcy gier nie muszą się słuchać. I mogą zalać PS3 tytułami, które poniosły porażkę na Wii. Oby się tak nie stało… [Mark Wilson/giz, Gamasutra, Kotaku]


podobne treści