biznesportale społecznościowe

Ruszyły testy Facebook at Work

Facebook raczej nie kojarzy się pracodawcom z produktywnością, ale Mark Zuckerberg chciałby to zmienić. Firma ruszyła wczoraj z przeznaczonym dla przedsiębiorstw programem Facebook at Work.

Facebook at Work to zestaw wspierających produktywność rozwiązań, o których po raz pierwszy wspominano już kilka miesięcy temu. Choć zawierające je aplikacje przeznaczone dla Androida i iOS zostały przez Facebooka udostępnione już wczoraj, program obecnie znajduje się w fazie testów, dlatego skorzystać z niego może na razie tylko wybrana grupa przedsiębiorstw. Aplikacje te przypominają wyglądem i działaniem Facebooka, choć wprowadzono w nich kilka istotnych zmian.

Przede wszystkim w Facebook at Work nie znajdziemy reklam. Istniejące funkcjonalności, takie jak grupy, wydarzenia, a nawet aktualności zostały zmienione w taki sposób, by można było wykorzystywać je do zarządzania pracą. Dodatkowo każdy z użytkowników Facebook at Work otrzyma nowy „roboczy” profil, który widoczny będzie jedynie dla ludzi pracujących w tej samej firmie. Facebook zapewnia też, że przeznaczona dla przedsiębiorstw wersja sieci społecznościowej nie będzie zbierała żadnych danych firmowych.

Wraz z uruchomieniem Facebook at Work sieć społecznościowa wkracza na wojenną ścieżkę z takimi platformami służącymi do komunikacji korporacyjnej jak Slack czy należący do Microsoftu Yammer. Ponieważ jednak na razie rozwiązanie Facebooka testowane jest jedynie przez niewielką liczbę przedsiębiorstw, trudno stwierdzić, czy rzeczywiście stanie się ono dla nich znaczącą konkurencją. Na razie nie wiadomo nawet finalnie kosztować będzie dostęp do nowej usługi ani kiedy zostanie ona udostępniona wszystkim zainteresowanym.


podobne treści