news

RIM chce opatentować billboardy mierzące prędkość przejeżdżających samochodów

Wyobraź sobie taką sytuację: pewnego dnia jadąc szybko do pracy widzisz billboard z ogromnym logo BlackBerry. Następnego dnia w tym samym miejscu stoisz w korku i zamiast krótkiej informacji przelatuje ci przed oczami lista zalet najnowszego smartfona firmy RIM. Tak może wyglądać przyszłość.

Twórca telefonów BlackBerry, firma RIM, postanowiła opatentować „Adaptacyjny system billboardów przydrożnych i inne rozwiązania” (w tym również reklamy wielkoformatowe dla pieszych), które to dostosują wyświetlane na ekranach diodowych reklamy do prędkości przejeżdżających obok samochodów. Im wolniej będziemy jechać, tym więcej czasu będziemy mieć na przeczytanie danej informacji. Jadąc 120 kilometrów na godzinę zobaczymy tylko slogan producenta. Tak to mniej więcej będzie działać.

RIM wymienia kilka sposobów umożliwiających określenie szybkości, z jaką przemieszcza się samochód. Jednym z nich jest odczytywanie prędkości z telefonu z GPS’em kierowcy. Jak można uniknąć polujących na przejeżdżającego reklam? Jadąc jeszcze szybciej. [Kyle VanHemert/giz, Unwired View]


podobne treści