biznesinternet

Plotki: Yahoo chce latem uruchomić konkurencję dla YouTube

Na początku kwietnia pojawiły się pierwsze plotki na temat tego, że Yahoo zamierza uruchomić konkurencję dla YouTube. Teraz serwis AdAge donosi, że premiera nowej usługi powinna się odbyć tego lata.

Marissa Mayer jest szefową Yahoo już od prawie 2 lat. W tym czasie jej firma między innymi radykalnie odświeżyła wygląd serwisu Flickr i wykupiła za ponad miliard dolarów serwis Tumblr. Wszystko wskazuje jednak na to, że Mayer zamierza rzucić wyzwanie swojemu byłemu pracodawcy i uruchomić konkurencję dla YouTube. Tylko czy jest jeszcze miejsce dla kolejnego serwisu wideo?

Najwyraźniej Yahoo uważa, że tak, i zamierza przyciągnąć do siebie twórców niezadowolonych z tego, jak wygląda ich aktualna współpraca z YouTube. Dlatego firma zamierza dzielić się z vlogerami większą częścią zysków z reklam. Dodatkowo Yahoo nie zamierza zabraniać twórcom umieszczania swoich nagrań na innych serwisach. Według AdAge od początku roku trwają też rozmowy najbardziej rozpoznawalnymi twórcami i producentami – Yahoo wie, że nie może konkurować z YouTube pod względem ilości nagrań, ale ma nadzieję, że uda się konkurować ich jakością.

Yahoo od jakiegoś już czasu zainteresowane jest rynkiem wideo. Już w 2006 roku firma uruchomiła serwis Yahoo! Screen, jednak nie odniósł on większego sukcesu. Po przejściu do Yahoo, Marissa Mayer stwierdziła, że usługi wideo będą jednym z jej priorytetów. Dlatego w roku 2012 firma planowała przejąć serwis Dailymotion, jednak transakcja została zablokowana przez francuskie władze. W ubiegłym roku Mayer chciała przejąć też Hulu, jednak ostatecznie nie udało się zrealizować tych planów. Ostatecznie Yahoo postanowiło uruchomić własną usługę, która według źródeł, na które powołuje się AdAge, miała początkowo wystartować już w ubiegłym miesiącu. Przeniesienie daty startu na wakacje wynika podobno z problemów proceduralnych związanych z umowami licencyjnymi.

Zdjęcie: Flickr/The Last Paladin


podobne treści