biznesnewsWiadomości promowane

PayPal Galactic: śmiało dążyć tam, gdzie nie dotarła jeszcze żadna karta kredytowa

Do istnienia Virgin Galactic zdążyliśmy się już trochę przyzwyczaić. PayPal Galactic to zupełnie inna sprawa.

Co prawda PayPal ma trochę wspólnego z podbojem kosmosu, ale aktualnie są to związki raczej symboliczne, mierzone jedynie osobą byłego właściciela. Ale od jakiegoś czasu Elon Musk nie ma już nic wspólnego z tą firmą a eBay nie jest raczej zainteresowany aukcjami na Marsie. Co nie znaczy, że nie można zacząć przygotowań. Nie do bezpośredniego podboju kosmosu, ale do podboju rynku transakcji międzyplanetarnych.

Kierownictwo PayPala jest przekonane, że nadszedł właściwy moment, by zacząć prace nad systemem, który mógłby obsługiwać transakcje odbywające się w przestrzeni kosmicznej lub na innych planetach naszego układu słonecznego. I nie jest to tak aż tak kosmiczny pomysł, jakby mogło się początkowo wydawać – w końcu ostatnimi czasy byliśmy świadkami wysypu różnego rodzaju przedsiębiorstw kosmicznych. Pewnego dnia ludzie będą ze sobą handlować w kosmosie, a PayPal chce obsługiwać ich transakcje.

Na razie nie wiadomo z jakiej technologii miałby korzystać PayPal Galactic. PayPal zresztą też tego jeszcze nie wie. Wiadomo natomiast, że w celu ich opracowania, firma połączy siły z SETI oraz Space Tourism Society.

„Na razie nie mamy wszystkich odpowiedzi, ale jest dla nas oczywiste, że w kosmosie nie będziemy używali gotówki,” stwierdził szef PayPala David Marcus w wywiadzie dla CNNMoney. „Jesteśmy przekonani, że prace nad tym jak to powinno wyglądać należy zacząć teraz – nie za rok, kiedy zacznie się [boom na kosmiczną turystykę].”

PayPal uważa, że zapotrzebowanie na taką usługę istnieje już dziś. Astronauci na pokładzie ISS nadal muszą płacić za swoje rachunki, niezależnie od tego jak wysoko nad domem aktualnie się znajdują. A ponieważ w przyszłości w kosmosie powinno znaleźć się dużo więcej ludzi, wydatki poniesione na opracowanie takiego systemu powinny się wcześniej czy później zwrócić. Zwłaszcza, że PayPal zamierza być pierwszy.

Myślę, że można spokojnie stwierdzić, że era komercjalizacji kosmosu zaczyna się na dobre.

Zdjęcie: Flickr/Sweetie187


podobne treści