news

Oto powód, dla którego warto zacząć wydawać swoją gazetę na iPada

Apple nie znalazł na początku zbyt wielu chętnych po tym, jak ogłosił zasady obowiązujące wszystkich wydawców cyfrowych dzienników (lub czasopism) chcących wypuszczać swoje tytuły na iPada. Pomimo bycia bardzo restrykcyjnymi, coraz więcej firm się do nich przekonuje.

Wymieranie papierowych wydań gazet i magazynów (najpierw „Newsweek”, teraz „Machina„) oraz przenoszenie ich w świat tabletów (w ostatnim czasie zrobiły to amerykańskie „Conde Nast”, „Hearst” oraz „Time Inc.”) spowodowane jest nie tylko ich nieraz kiepskimi wynikami finansowymi, lecz również możliwością dowiedzenia się więcej o swoim kliencie. Dużo więcej.

Według Forbesa, to nie 30% marża („trzydzieścina”?) Apple’a odstraszała potencjalnych wydawców, lecz brak informacji o przyszłym kliencie. Firmy bały się, że użytkownicy tabletów z nadgryzionym jabłkiem na odwrocie obudowy nie będą chcieli udostępniać im swoich danych. Okazuje się, że jest na odwrót: połowa iAbonentów nie widzi w tym problemu.

Wiedza na temat potencjalnego klienta jest tym, co najbardziej się liczy w robieniu biznesu opierającego się na sprzedaży reklam. Teraz, po publikacji Forbesa, powinniśmy zobaczyć wysyp analogowych tytułów do cyfrowego kiosku firmy Apple. [Forbes]


podobne treści


  • seruch

    czytanie na tym dziadostwie nie dorasta do pięt e-inkowi w kindlu i innych czytnikach ;) nie ma to jak kupić coś dla lansu a później świrować inteligentnego pawiana. hue hue hue

  • Tomekkaminski

    News powyżej dotyczy czytanian czaspism,a nie książek. Żaden z czytniköw które wymieniłeś nie dorasta ipadowi do pięt jeśli chodzi o czasopisma.