gadżety

Okulary Spectacles to 40 milionów strat dla Snapchata


Pamiętacie okulary Spectacles? Nie? Nic dziwnego. Jest jednak jedna osoba, która ich nigdy nie zapomni. A jest nią CEO Snapa, Evan Spiegel, który był przekonany, że te gadżety to przyszłość Snapchata.

Okazuje się, że raczej nie. A na pewno nie takie gadżety i nie dystrybuowane w ten sposób. Firma ujawniła, że na swoim pierwszym wejściu na rynek sprzętowy straciła 50 milionów dolarów.

Czym są Spectacles? To specjalne okulary z wbudowaną kamerą, które służą do wykonywania snapów. Można je kupić albo za pośrednictwem strony internetowej producenta, albo, w USA, w specjalnych automatach. Ich wielkim orędownikiem był właśnie Spiegel, który twierdził, że w ciągu najbliższej dekady dla klientów Snapa sprzęt będzie bardzo ważny, należy więc już teraz wyjść temu naprzeciw.

Problem w tym, że interesującą ciekawostką były tylko zaraz po premierze. Ostatecznie sprzedano jednak około 150 tysięcy sztuk tych okularów, a według doniesień, w magazynach zalegają tysiące niesprzedanych Spectacles. Ponadto firma ujawniła niedawno, że na tej inwestycji straciła 40 milionów dolarów. Nie jest to więc najlepsza laurka dla tych urządzeń. Ani dla szefa firmy.


podobne treści