sprzętWiadomość główna

NVIDIA GeForce GRID: Platforma do gier w chmurze

Usługi w rodzaju OnLive nie są jeszcze tak popularne jak komputery PC czy konsole, jednak, biorąc pod uwagę możliwości jakie daje strumieniowanie gier na praktycznie dowolne urządzenie, będą się one stale rozwijać. Zwłaszcza, że NVIDIA zaprezentowała technologię GeForce GRID, czyli specjalną platformę do gier w chmurze.

NVIDIA twierdzi, że dzięki technologii GeForce GRID operatorzy serwisów oferujący gry jako usługę będą mogli strumieniować najnowsze gry do każdego urządzenia, praktycznie bez opóźnień spotykanych w bieżących rozwiązaniach. Gracze otrzymają możliwość grania w najnowsze, nawet najbardziej zaawansowane gry na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu, w tym również na telewizorach, smartfonach czy tabletach pracujących pod kontrolą systemów iOS i Android.

„Dzięki naszemu rozwiązaniu gracze uzyskują możliwość grania w najnowsze i najlepsze tytuły na świecie, gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą – za pomocą telefonów, tabletów, telewizorów i komputerów PC”, powiedział Phil Eisler, dyrektor generalny ds. cloud gaming w firmie NVIDIA. „GeForce GRID całkowicie odmieni sposób dostarczania gier oraz samej rozgrywki.”

Na konferencji GTC, firmy NVIDIA i Gaikai zaprezentowały wspólnie wirtualną konsolę do gier, składającą się z inteligentnego telewizora LG Cinema 3D z aplikacją Gaikai, który podłączono do procesora graficznego GeForce GRID zainstalowanego w serwerze położonym 16 km od miejsca prezentacji. Wystarczyło podłączyć do telewizora kabel sieciowy oraz bezprzewodowy kontroler do gier na USB i rozpocząć rozgrywkę w najnowocześniejszą grę PC, bez jakichkolwiek opóźnień.

Najważniejszą częścią GeForce GRID jest hardware zainstalowany na wirtualnej maszynie. Każda karta została wyposażona w dwa procesory graficzne oparte na architekturze Kepler, a każdy z nich został wyposażony we własny koder. Łącznie posiadają one 3 072 rdzeni CUDA i 16 GB pamięci. Z każdej karty korzystać może jednocześnie do 100 graczy.

Jeżeli faktycznie opóźnienia będą tak małe jak chwali się tym NVIDIA, faktycznie może się okazać, że do gry wystarczy zwykły telewizor. Technologia ta ma trafić na rynek jeszcze w tym roku.

[The Verge, informacja prasowa]


podobne treści