internetnews

Nowy, piękny Facebook

Facebook idzie za ciosem. Po niedawnej prezentacji rewolucyjnej wyszukiwarki Search Graph, Zuck i spółka pokazali wczoraj całkowicie nowy, przeprojektowany wygląd serwisu, który wkroczy z butami w życie milionów internautów z całego świata w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Czego się po nim spodziewać?

Cóż, przede wszystkim, naprawdę wspaniałej urody. Muszę przyznać, że konferencja, na której oficjalnie zapowiedziano remont elewacji portalu nie należała do najciekawszych i obfitowała w utarte slogany o ewolucji Facebooka oraz przekształcaniu News Feedu w spersonalizowaną gazetę dostosowującą się do charakteru treści publikowanych w miarę upływu lat przez użytkowników serwisu. To właśnie słowo „gazeta” zdaniem Zuckerberga najlepiej opisuje zmiany, z jakimi będziemy mieć wkrótce do czynienia na jego nadzwyczaj dochodowym portalu. To bodaj pierwsze większe zmiany od przeszło ponad dwóch lat.

Nowy News Feed to dzieło stworzone w zasadzie od podstaw, czerpiące garściami z rozwiązań wykorzystywanych dotychczas głównie w aplikacjach mobilnych serwisu. Zmiany dosięgły w zasadzie każdego elementu portalu i nie ominęły także niewidocznych na pierwszy rzut oka fundamentów determinujących ogólną jakość jego codziennego funkcjonowania. Serwis wydaje się wizualnie większy, wszystkie przyciski, które z reguły tkwiły bezczynnie na jego lewej kolumnie zostały zwyczajnie usunięte lub przemieszczone do jednego, podobno znacznie wygodniejszego w użytkowaniu, pojedynczego paska narzędzi, a selekcja strumieni została ulokowana w bardzo łatwym w obsłudze „pudle” znajdującym się po prawej stronie przeprojektowanego News Feedu.

Kolejną i chyba najważniejszą – przynajmniej w aspekcie czysto wizualnym – ze zmian jest modyfikacja sposobu wyświetlania galerii zdjęć, filmików oraz komentarzy widocznych na stronie głównej każdego użytkownika portalu. Wszystko będzie trochę większe i, co tu dużo mówić, zdecydowanie ładniejsze od obecnego designu serwisu. I to chyba byłoby na tyle, przynajmniej z rzeczy najważniejszych.

Co myślicie o nowym Facebooku? Podoba wam się?


podobne treści