foto

Image Language zamienia zdania w rebusy z grafiki Google

„Osiołkowi w żłoby dano, w jednym owies, w drugim siano” – po wpisaniu tej frazy, strona The Image Language wygenerowała widoczną powyżej sekwencję obrazów. Przyznacie, że trudno byłoby odtworzyć oryginał na postawie grafik, ale spójniki stanowią pewną podpowiedź.

The Image Language działa na prostej zasadzie: każde wpisane słowo wrzuca do wyszukiwarki grafiki i wyświetla pierwszy obraz, który pojawia się w Google. Rezultat jest zazwyczaj tak dziwaczny, że nie sposób domyślić się, o jakie zdanie chodzi.

Wyniki pracy algorytmu mogą być codziennie inne, ponieważ strona ciągle korzysta z aktualnych wyników wyszukiwania, które nieustannie się zmieniają.

Witryna jest wynikiem współpracy argentyńskiego copywritera Santiago Luna Lupy oraz brazylijskiego dyrektora kreatywnego Mihaila Aleksandrova. Tworzyli oni The Image Language, rozmawiając na Skype. Programowaniem zajął się pracujący w Argentynie Nicolás Morell.

Szkoda nie spróbować, tylko uwaga, jest to tak bez sensu, że wciąga.

Nie pytajcie mnie, jakie zdanie zostało wpisane, zanim pojawił się powyższy rebus. Nie jestem pewna, a teraz na pewno sobie nie przypomnę. [The Image Language]


podobne treści