grynews

Nostalgiczne krajobrazy w HTML5 jak z oldskulowej gry

8-bitowe animacje w HTML5 przywodzą na myśl stare czasy. Czy nie byłoby warto zrobić z nich gry?

Zimowy las, katedra na bagnach, górski potok, nawiedzony zamek, wodospad w dżungli – to tylko kilka z 36 scen, które trzeba zobaczyć na tej stronie. Na niej zobaczycie też lepiej prawdziwą pikselozę animacji. Obrazy wykonał Mark Ferrari, a animacją w HTML5 zajął się Joseph Huckaby. [Jesus Diaz/giz, Effectgames]


podobne treści


  • sfds

    zupełnie nie rozumiem czym tu się podniecać… takie coś można w gifie animowanym zrobić bez linijki kodu

  • a

    @sfds
    Żeby zrozumieć tego typu sentyment musiałbyś mieć więcej niż 12 lat.. ;)

  • Anonim

    @sfds:
    - tak ale taki wieloklatkowy gif będzie ważył całkiem sporo, te obrazki wykonano przesuwaniem kolorów w palecie – jedna klatka obrazka i parę linijek kodu.
    Polecam odwiedzenie oryginalnej strony źródłowej i pobawienie się interaktywnymi opcjami. Mnie jako grafika sama technologia wykonania tych obrazków powala na glebę, wykonanie animowanego padającego deszczu za pomocą przesuwania kilku kolorów w palecie resetuje mi mózg :)

  • krzychos7

    Genialne :), naprawdę robi wrażenie. Zarazem pod względem artystycznym jak i technicznym.
    Osoby takie jak @sfds nie pojmują tego niezależnie od wieku gdyż są zwykłymi użytkownikami komputera którzy nie mają pojęcia ani o historii komputerów ani o technicznych sprawach, dla nich programy tak jak dla amerykańskich dzieci mleko biorą się z supermarketu zaś krowa lub programista to pojęcia abstrakcyjne.
    Tu jest „pikseloza” oraz uproszczenie palety celowo by łatwiej było dostrzec techniczną stronę a zarazem jest to nawiązanie sentymentalne. Przy milionach kolorów tą techniką można osiągnąć jeszcze lepsze efekty gdyż można używać bardzo zbliżonych (dla ludzkiego oka nie zauważalnych różnic) kolorów i na z pozoru jednym kolorze robić różne animacje. Zaś taka metoda po pierwsze bardzo przyspiesza ładowanie (gdyż jest tylko jedna grafika (jedna klatka animacji) oraz garstka linijek kodu które bardzo mało zajmują. A zarazem przyspiesza samą animacje gdyż jest nie wiele do obliczania dla procesora.
    Zaś w dodatku zrobienie takich grafik to wielka sztuka dużo większa niż robienie fotorealistycznych obrazków w Photoshopie gdyż tu musisz pikselami operować i mieć większą wyobraźnie.

  • aa

    Coś pięknego, przyglądając się tej wspaniałej grafice odnoszę wrażenie, że
    porusza moją wyobraźnię bardziej niż
    nawet najbardziej dopracowane współczesne fajerwerki graficzne.
    Naprawdę byłaby szkoda gdyby nie zrobili z tego gry.