newstabletyWiadomość główna

Murdoch zamyka pierwszą gazetę na tablety

O The Daily mogliście nie słyszeć. I to właśnie był największy problem gazety wydawanej tylko na tablety, która zostanie zamknięta 15 grudnia.

Dwa lata temu, w ramach próby przystosowania posiadanych przez siebie mediów do realiów cyfrowego świata, Rupert Murdoch postanowił uruchomić gazetę przeznaczoną na iPada. Zatrudnił więc ponad setkę dziennikarzy z innych tytułów prasowych, którzy zajęli się przygotowywaniem nowego pisma. The Daily zadebiutowało w styczniu 2011 roku.

W ciągu prawie dwóch lat działalności udało się mu zebrać około 100 tysięcy czytelników, którzy gotowi byli płacić 99 centów tygodniowo (lub 39,99 dolarów rocznie) za dostęp do treści w aplikacji The Daily. Problem polegał na tym, że w tym samym czasie koszty związane z wydawaniem pisma wynosiły około pół miliona dolarów tygodniowo, co spowodowało, że ostatecznie Murdoch zdecydował się zamknąć tytuł.

Pomysł wydawania gazety przystosowanej do ery tabletów nie był zły. Problem polega na tym, że The Daily samo sobie ograniczało bazę użytkowników. Początkowo aplikacja przeznaczona była tylko i wyłącznie na iPada, co, z oczywistych względów, powodowało, że użytkownicy tabletów z Androidem, których na świecie jest coraz więcej, pozbawienie byli możliwości korzystania z niej. Później to się zmieniło, ale jak widać była to już musztarda po obiedzie.

The Daily nie posiadało też strony internetowej, jakiej oczekiwalibyśmy od dziennika. Poza zajawką kilku artykułów, znajdują się na niej tylko linki do sklepów, z których można było ściągnąć aplikację. Jak w takiej sytuacji podesłać znajomym link do artykułu czy pochwalić się znaleziskiem na FB?

Generalne założenie było jak najbardziej słuszne – tablet jest urządzeniem, które świetnie nadaje się do czytania wiadomości. Udowadnia to na przykład Google Currents. Problem w tym, że jeszcze nie nastał czas na to, by wydawać coś jedynie na tablety.

[The Verge, AP]


podobne treści