biznes

Komisja Europejska chce wyjaśnień w sprawie reklam Google

Zainteresowanie Komisji Europejskiej nie jest dla Google niczym nowym. Wczoraj KE opublikowała swoje oficjalne stanowisko w sprawie kolejnych oskarżeń o stosowanie przez Mountain View praktyk monopolistycznych. Tym razem chodzi o kluczowy, z perspektywy Google, rynek reklam.

W swoim komunikacie Komisja potwierdza, że Google otrzymało kolejne dwa pisemne stanowiska dotyczące zastrzeżeń wobec praktyk Mountain View. Pierwsze z nich jest kolejnym pismem w sprawie Androida, natomiast drugie otwiera zupełnie nowy front w zmaganiach Google z Komisją Europejską. Tym razem zarzuty dotyczą AdSense.

Według KE, Google ograniczało możliwość umieszczania reklam pochodzących od innych dostawców w wynikach wyszukiwania, co oczywiście ma stanowić naruszenie zasad konkurencji zarówno w przypadku reklam internetowych, jak i wyszukiwarek. Komisja ma zastrzeżenia przede wszystkim do reklam, z których generowane są przychody zarówno dla Google jak i dla reklamodawcy.

Ale zastrzeżeń jest więcej. Wśród nich wymienić można też wymuszanie przez Mountain View wyłączności na dostarczanie treści reklamowych czy pozycjonowanie własnych reklam w wyszukiwarce. Google oraz Alphabet mają teraz 10 tygodni na odniesienie się do uwag Komisji.

Zdjęcie: Flickr/jepoirrier


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.