grynews

Kamizelka dla fanów gier i ekstremalnych przeżyć

Dotychczas doceniałem fakt, że w czasie gry nie czuję ciosów i kul trafiających mojego bohatera. Tymczasem dla niektórych masochistów była to wada całej idei gier komputerowych. Powstała więc kamizelka, umożliwiająca graczowi odczuwanie takiego bólu, jaki odczuwa wirtualny bohater.

„Tactile Gaming Vest” to doskonały przykład rozszerzonej rzeczywistości. Sprawia, że gracz czuje ból dokładnie w tym miejscu, co bohater. To jeszcze nic! Kiedy postać, którą sterujesz, zostanie zraniona kulą, nożem czy uderzona pięścią odczujesz inny rodzaj bólu. To samo odnosi się do temperatury. Pełna gama rodzajów bólu. Wszystko dzięki wbudowanym w kamizelkę solenoidom i elementom wykorzystującym zjawisko Peltiera.

Kamizelka TGV jest w fazie testów, ale ułatwia wyobrażenie sobie, jak będzie wyglądało korzystanie z gier i chodzenie do kina w przyszłości. To się chyba nazywa 4D? [iRoboticist, MAKE]


podobne treści