news

Jeśli jeszcze nie wiedzieliście, czy Amazon i Apple się przyjaźnią

Daily Deal / Płyta Dnia to promocja w sklepie Amazon z plikami MP3, która umożliwia nabycie utworów po znacznie niższej cenie. iTunes nie cieszy się z jej istnienia.

Na przykład płyta Mariah Carey „Memoirs of an Imperfect Angel” sprzedawana była na Amazonie za $6 dzień przed pojawieniem się w sklepach. Sklep iTunes poinformował wytwórnie, że nie podoba mu się spiskowanie z Amazonem i wycofał wsparcie marketingowe płyt promowanych jako Daily Deal. Według pisma „Billboard” wytwórnie takie jak Capitol, Jive i Hollywood Records odmówiły Amazonowi umieszczenia swoich nagrań w Daily Deal.

Amazon i Apple walczą na rynku muzycznym od lat. Fakt, że iPod to 70% rynku odtwarzaczy MP3 w USA nie jest w tym starciu bez znaczenia. Nadchodzi czas ostrego starcia o ebooki, a wydawcy będą ładnie się uśmiechać do Apple, ponieważ boją się Amazona, który ma 80-90 % udziałów w rynku.

Na pewno promowanym działem w obu sklepach stanie się wkrótce batalistyka. [Matt Buchanan, Billboard, Techmeme]


podobne treści