biznessmartfony

HTC postanowiło wykorzystać premierę Galaxy S IV do promocji HTC One

HTC postanowiło wykorzystać zamieszanie, jakie wygenerował Samsung i w ramach partyzanckiej kampanii reklamowej, wystawił wczoraj swoich ludzi przed wejściem do nowojorskiego Radio City Music Hall, w którym odbywała się prezentacja Galaxy S IV.

Najwyraźniej HTC nie zamierza być już „quietly brilliant”. Biorąc pod uwagę ostatnie wyniki finansowe, tajwański producent nie ma innej opcji, jak tylko pozbyć się „quietly” ze swojego sloganu. I właśnie taki cel przyświecał kierownictwu spółki, które podjęło decyzję o napuszczeniu swoich pracowników na ludzi czekających przed wejściem do Radio City Music Hall.

„Dla nas jest to świetna okazja by ludzie mogli sami porównać [oba produkty],” stwierdził w wywiadzie szef marketingu HTC Jason Mackenzie. „Mamy aktualnie najlepszego smartphone’a na świecie i chcielibyśmy wykorzystać okazję, by mogło go zobaczyć jak najwięcej osób.”

Nie tylko zobaczyć, ale i kupić (kiedy tylko rozwiązane zostaną problemy z dostawami nowego cacka HTC). Pracownicy tajwańskiego producenta rozdawali nawet kupony rabatowe o wartości 100 dolarów każdemu, kto zadeklarował wymianę swojego smartphone’a na nowego HTC One.

Tak bezpośrednie uderzenie w Samsunga jest przejawem zupełnie nowego podejścia do marketingu, jakie musiało w końcu pojawić się w HTC. Biorąc pod uwagę niekorzystne wyniki finansowe oraz fakt, że HTC One jest jedną z ostatnich szans tajwańskiego producenta na odwrócenie niekorzystnego dla nich trendu, walka z koreańską konkurencją musi stać się ich priorytetem.

„Musimy konkurować,” powiedział Mackenzie portalowi AllThingsD. „Oba produkty będą w tym samym czasie na rynku.”

Niestety jak na razie konkurencja jest tylko werbalna, ponieważ żadna z firm nie pochwaliła się jeszcze ile kosztować będą ich najnowsze urządzenia. Ale Mackenzie ma już pewne przypuszczenia na ten temat.

„Jestem pewien, że oba produkty kosztować będą poniżej 200 dolarów,” stwierdził mając raczej na myśli urządzenia sprzedawane w abonamencie. Jednak po obejrzeniu prezentacji Samsunga, szef marketingu HTC nie omieszkał odnaleźć dziennikarzy i podzielić się złośliwą uwagą, że „możliwe, że [Galaxy S IV] będzie kosztować więcej, ponieważ muszą jeszcze zapłacić tancerkom.”

Mackenzie może sobie co prawda pozwolić na złośliwe uwagi pod adresem Samsunga, jednak HTC nie może zlekceważyć ogromnych pieniędzy, jakie koreański gigant będzie w stanie wykorzystać do promocji swojego najnowszego produktu. Dlatego można spodziewać się, że, może w mniejszej skali, ale na pewno HTC nie odpuści żadnej okazji, by podkreślić zalety swojego nadchodzącego smartphone’a.

„Zobaczycie nas,” twierdzi Mackenzie. „Dowiecie się, że są rzeczy, które sprawiają, że HTC One jest świetnym urządzeniem.”


podobne treści