grynews

Gry w 2010 roku: najlepsze z najlepszych według Machinima

Koniec roku oznacza początek najróżniejszych podsumowań. Tym razem chcemy wam pokazać
zestawienie najlepszych gier, broni, trailerów i wielu innych kategorii
przygotowanych przez serwis Machinima. Oto Inside
Gaming Awards.

Gra roku:

1. Halo: Reach (Bungie, Microsoft Game Studios)
2. Call of Duty®: Black Ops (Treyarch, Activision)
3. Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
4. God of War® III (Sony Santa Monica, SCEA)
5. Mass Effect 2 (BioWare, EA)
6. StarCraft® II: Wings of LibertyTM (Blizzard Entertainment)
7. Assassin’s Creed® Brotherhood (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
8. Super Mario GalaxyTM 2 (Nintendo, Nintendo)

Najlepszy trailer:

1. Halo: Reach Deliver Hope (Bungie, Microsoft Game Studios)
2. Deathwing World of Warcraft®: Cataclysm™ Trailer (Blizzard Entertainment)
3. Homefront™ E3 (KAOS Studios, THQ)
4. Deus Ex: Human Revolution E3 (Eidos Montreal, Square Enix)
5. Star Wars®: The Old Republic™ E3 (BioWare Austin, LucasArts)

Najlepszy tryb multiplayer:

1. Call of Duty®: Black Ops (Treyarch, Activision)
2. Halo: Reach (Bungie, Microsoft Game Studios)
3. BlurTM (Bizarre Creations, Activision)
4. Assassin’s Creed® Brotherhood (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
5. StarCraft® II: Wings of LibertyTM (Blizzard Entertainment)

Najlepsza narracja:

1. Alan Wake (Remedy Entertainment, Microsoft Game Studios)
2. Heavy Rain™ (Quantic Dream, SCEA)
3. ENSLAVEDTM: Odyssey to the WestTM (Ninja Theory, Namco Bandai)
4. Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
5. Call of Duty®: Black Ops (Treyarch, Activision)

Najlepsze animacje:

1. God of War® III (Sony Santa Monica, SCEA)
2. Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
3. Shank (Klei Entertainment, EA)
4. Call of Duty®: Black Ops (Treyarch, Activision)
5. BAYONETTATM (Platinum Games, Sega)

Najlepsze wstawki filmowe:

1. Castlevania: Lords of Shadow (MercurySteam, Konami)
2. God of War® III (Sony Santa Monica, SCEA)
3. Heavy Rain™ (Quantic Dream, SCEA)
4. Halo: Reach (Bungie, Microsoft Game Studios)
5. Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction™ (Ubisoft Montreal, Ubisoft)

Najlepsza gra „Indie”:

1. LIMBO (Playdead Studios, Microsoft Game Studios)
2. Minecraft (Mojang Specifications)
3. Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
4. VVVVVV (Terry Cavanagh)
5. Super Meat Boy (Team Meat)

Najciekawszy bohater:

1. Jack (Subject Zero) – Mass Effect 2 (BioWare, EA)
2. John Marston – Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
3. Ethan Mars – Heavy Rain™ (Quantic Dream, SCEA)
4. Alan Wake – Alan Wake (Remedy Entertainment, Microsoft Game Studios)
5. Jim Raynor – StarCraft® II: Wings of LibertyTM (Blizzard Entertainment)

Najlepsze „ściągalne” rozszerzenie:

1. Undead Nightmare – Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
2. Lair of the Shadow Broker – Mass Effect 2 (BioWare, EA)
3. The Secret Armory of General Knoxxx – Borderlands (Gearbox Software, 2K Games)
4. The Sacrifice – Left 4 Dead (Valve Software)
5. Minerva’s Den – BioShock® 2 (2K Marin, 2K Games)

Najlepsza „ściągalna” gra:

1. LIMBO (Playdead Studios, Microsoft Game Studios)
2. Monday Night Combat (Uber Entertainment, Microsoft Game Studios)
3. Lara Croft and the Guardian of Light (Crystal Dynamics, Square Enix)
4. Dead Rising® 2: CASE ZERO (Blue Castle Games, Capcom)
5. Pinball FX2TM (Zen Studios, Microsoft Game Studios)

Najbardziej oryginalna gra:

1. Kirby’s Epic YarnTM (Good-Feel, Nintendo)
2. Minecraft (Mojang Specifications)
3. LIMBO (Playdead Studios, Microsoft Game Studios)
4. Heavy Rain™ (Quantic Dream, SCEA)
5. Space Invaders Infinity Gene (Taito, Square Enix)

Najlepsze sterowanie:

1. Call of Duty®: Black Ops (Treyarch, Activision)
2. Halo: Reach (Bungie, Microsoft Game Studios)
3. Super Meat Boy (Team Meat,
4. God of War® III (Sony Santa Monica, SCEA)
5. EA SPORTS MMA (EA Canada, EA)

Najbardziej innowacyjne podejście w trakcie projektowania:

1. Call of Duty®: Black Ops – Wager Matches (Treyarch, Activision)
2. Dance Central™ – Full Body Recognition Dancing (Harmonix, MTV Games)
3. Heavy Rain™- Interactive Cinematography Experience (Quantic Dream, SCEA)
4. Halo: Reach – Forge 2.0 (Bungie, Microsoft Game Studios)
5. Rock Band 3 – Pro Guitar Mode and peripheral (Harmonix, MTV Games)

Najlepsza muzyka:

1. ENSLAVEDTM: Odyssey to the WestTM (Ninja Theory, Namco Bandai)
2. God of War® III (Sony Santa Monica, SCEA)
3. Mass Effect 2 (BioWare, EA)
4. Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
5. FINAL FANTASY® XIII (Square Enix)

Najlepsza broń:

1. Lasso – Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
2. Grappling Hook – Just Cause 2 (Avalanche Studios, Square Enix)
3. Drill Arm – BioShock® 2 (2K Marin, 2K Games)
4. Chainsaw Bike – Dead Rising 2 (Blue Castle Games, Capcom)
5. Scarborough Fair – Bayonetta’s Guns (Platinum Games, Sega)

Najlepszy dźwięk:

1. Red Dead Redemption (Rockstar San Diego, Rockstar Games)
2. Medal of Honor (EALA/DICE, EA)
3. Alan Wake (Remedy Entertainment, Microsoft Game Studios)
4. BioShock® 2 (2K Marin, 2K Games)
5. LIMBO (Playdead Studios, Microsoft Game Studios)

[Kotaku]


podobne treści


  • rhfk

    a gdzie do cholery BFBC2 !?

  • maiikeru

    A ja się pytam gdzie jest F:NV???

  • zap

    Co?!?!?!?! „Call of Duty®: Black Ops „, które nie działa na PC do tej pory na większości konfiguracji, w tym na naprawdę mocnych PC’ach z powodu rażących błędów developerów i jak z tego łatwo odczytać: zerowych testów? Śmiech na sali… …czyli niezły sponsoring.

  • southman

    @zap
    nie no przesadzasz, mi na 5870 działa płynnie z max ustawieniami. bolączką tej gry jest chamskie oskryptowanie, tępe AI, pełno bugów i nie najlepsza grafika. a multiplay to to samo co MW2 tyle że bez killstreaków, przy BC2 wstyd nawet mówić o tej grze.

  • Anonim

    @zap – no wiesz, kupiona w sklepie wersja załadowała patcha następnego dnia po premierze i od tego czasu nie ma najmniejszego problemu, gra śmiga na moim 3 letnim core duo, istnieje popularna teoria ze cala jest afera z wydajnością to po prostu zabezpieczenie antypirackie, nie to żebym coś sugerował :)

  • skowronzcc

    Dziwicie się? To amerykanie, a tam króluje Black Ops i Halo: Reach.

  • zap

    @southman – no właśnie, jesteś klasycznym przykładem na „u mnie działa”, ale jak zajrzysz na fora dotyczące wersji PC, to się okaże, że połowa pisze „mi działa” a druga „a ja mam Core i7 i 2 karty ATI w trybie crossfire i ledwo idzie”. Mi zaczęło jako-tako działać przypadkiem… …bo akurat zmieniłem procesor na inny i wyedytowałem ponad 10 opcji w configu.

    @mushrm – zamówiłem COD:BO w sklepie, przed premierą i miałem go w rękach dokładnie w dniu premiery. Patch pojawił się 2 dni po premierze i nie zmienił nic. Kolejny, tydzień później też, a co gorsza, u mojego kolegi, który nie miał problemów z lagami nagle się po tym patchu pojawiły.

    Nie zrozumcie mnie źle – ta gra ma potencjał i jeśli komuś działa to jest super. No, może poza systemem respawn’ów, który jest taki sam, kiepski jak w COD:WAW, co jest już chyba wizytówką Treyarch. Niestety, w wersji na PC jest to na razie programistyczny gniot. Mam za to nadzieję, że jakieś 5 patchy rozwiążą wreszcie problemy u wszystkich PCtowych graczy…