news

Google pracuje nad reklamami w VR

Gdzie technologia, tam Google. A gdzie Google, tam i reklamy. Nie dziwi więc, że Mountain View zainteresowane jest umieszczaniem reklam również w wirtualnej rzeczywistości. I nad tym pracuje właśnie podlegający Alphabet Inc. inkubator Area 120.

Oczywiście można byłoby wyświetlać po prostu bannery reklamowe w VR, ale Area 120 nie zamierza ograniczać się do tak prostego rozwiązania. Zamiast tego zespół próbuje stworzyć elastyczne reklamy, które w nieinwazyjny sposób będą zgrywać się z rzeczywistością wirtualną.

Pierwszym z pomysłów Area 120, jest reklama zamknięta w sześcianie. Po wejściu w bezpośrednią interakcję z sześcianem w VR, lub po utrzymaniu na nim spojrzenia przez kilka sekund, rozwinie się on w reklamę.

Format testowany jest obecnie na platformach Google Cardboard, Daydream VR oraz Gear VR. Area 120 zachęca też oczywiście developerów do tego, by zapisali się do programu wczesnego dostępu, dzięki czemu będą mogli już teraz myśleć o wdrożeniu tego elementu w swoich aplikacjach.

A jest to, wbrew pozorom, istotny element. W końcu już dziś wielu deweloperów utrzymuje się właśnie z reklam. Nie inaczej będzie w przypadku aplikacji VR.


podobne treści