biznesinternet

Gemius podsumowuje rok Netflixa w Polsce

Netflix jest dostępny w Polsce już od ponad roku, z tej okazji Gemius postanowił podsumować pierwsze dwanaście miesięcy obecności amerykańskiego giganta na naszym rynku.

W Polsce Netflix zadebiutował w styczniu ubiegłego roku, a w ciągu tego miesiąca stronę usługi odwiedziło 338 tysięcy użytkowników, co stanowiło 1,5 procent wszystkich użytkowników w naszym kraju. Początkowe zainteresowanie szybko jednak spadło, co może wiązać się z zakończeniem darmowego okresu próbnego.

W ciągu kolejnych miesięcy usługa cieszyła się umiarkowanym zainteresowaniem, co jednak zaczęło się zmieniać już pod koniec lata, kiedy to Netflix zaczął wzbogacać swoją ofertę o filmy z polskimi napisami lub polskim dubbingiem. Spowodowało to znaczący wzrost zainteresowania usługą, która szczyt swojej popularności w ubiegłym roku osiągnęła w grudniu, kiedy to odwiedziło ją 386 tysięcy polskich internautów, co stanowiło w tym czasie 1,65 procent wszystkich polskich użytkowników Sieci.

„Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci,” komentuje Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

Opublikowane przez Gemius dane dotyczą także demografii użytkowników Netflixa. Serwis największym zainteresowaniem cieszy się na Mazowszu (prawie co piąta osoba odwiedzająca stronę), a większość jego użytkowników (52,9 procent) stanowią kobiety. Najczęściej z serwisu korzystają osoby w wieku 25-34 lata (38,7 procent , potem w wieku 35-44 lata (22,5 procent) oraz w grupie wiekowej 45-54 lata (16,2 procent). Najchętniej Netflixa odwiedzają także mieszkańcy miast powyżej pół miliona mieszkańców, którzy stanowili ponad jedną czwartą (27,2 procent) osób, które zajrzały na stronę serwisu.


podobne treści