portale społecznościoweWiadomość główna

Facebook wprowadzi przycisk „nie lubię”?

Nie jest wykluczone, że już niebawem czekają nas iście rewolucyjne zmiany na Facebooku. Podczas spotkania zorganizowanego w głównej siedzibie firmy, Mark Zuckerberg odniósł się do powtarzających się wielokrotnie sugestii, by jednak wprowadzić inne przyciski niż tylko „lubię to”.

Według założyciela największego portalu społecznościowego na świecie przycisk „lubię to” jest świetnym narzędziem do tego, by w szybki sposób wyrazić pozytywne emocje. Jednak życie ludzkie nie składa się z samych pozytywnych emocji i nie zawsze taka reakcja jest odpowiednia. Dlatego wśród sugestii internautów wielokrotnie powtarzał się postulat wprowadzenia alternatywy.

„Czasami ludzie dzielą się czymś smutnym, piszą o trudnych sprawach społecznych czy kulturowych,” stwierdził Zuckerberg. „I często komentujący piszą, że czują się nieswojo jeśli muszą w takim przypadku nacisnąć przycisk ‚lubię to’ (…). Ludzie proszą o wprowadzenie przycisku ‚nie lubię’ ponieważ chcą dzięki niemu przekazać, że dana rzecz nie jest pozytywna.”

Według Zuckerberga firma rozważa więc wprowadzenie narzędzia, które pozwoli na wyrażanie innych emocji, niż tylko pozytywnych. Nie wiadomo jeszcze, czy nowy przycisk będzie nazywał się „nie lubię”, czy w jakiś inny sposób.

Wbrew pozorom zadanie nie jest proste. Każda zmiana w istniejącym dziś mechanizmie może doprowadzić do tego, że reklamodawcy zareagują nerwowo. W końcu trudno chwalić się kampanią reklamową, której internauci ‚nie lubią’. A jeśli reklamodawcy nie będą zadowoleni, Facebook też nie będzie.

Zdjęcie: Flickr/Ksayer1


podobne treści