newsportale społecznościoweWiadomość główna

Facebook wprowadzi przycisk „nie lubię”

Komentarze i sugestie dotyczące tego, że Facebook mógłby wprowadzić przycisk „nie lubię” pojawiają się od lat. Teraz jednak rewolucyjną zmianę zapowiedział sam Mark Zuckerberg.

Od swojego debiutu, który miał miejsce już 11 lat temu, sieć społecznościowa Marka Zuckerberga oferowała użytkownikom możliwość komentowania oraz „polubienia” treści innych osób. Jeśli udostępnione przez kogoś treści z jakiegoś powodu nam nie odpowiadają, można je zignorować, ewentualnie podzielić się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach. „Polubienie” natomiast jest pewną miarą popularności danej treści. I tak to działa już od lat i do tego przyzwyczajeni są reklamodawcy.

Teraz jednak wszystko to może się zmienić. Podczas wczorajszej sesji pytań z internautami, założyciel Facebooka przyznał, że firma pracuje nad wprowadzeniem możliwości „nie lubienia” danych treści:

„Dziś nadszedł ten wyjątkowy dzień, w którym mogę powiedzieć, że pracujemy nad wprowadzeniem tego rozwiązania,” stwierdził Zuckerberg. „To czego chcą użytkownicy, to możliwość wyrażania empatii. Nie każda chwila jest bowiem dobra.”

Na razie nie wiadomo jeszcze jak taki przycisk miałby konkretnie działać, wiadomo natomiast, że Zuckerberg podkreśla, że nie chce wprowadzić systemu plusów i minusów, znanych choćby z YouTube’a. Ostrożność Facebooka jest uzasadniona, stąpa bowiem po cienkim lodzie – budujący pozytywne skojarzenia przycisk „lubię to” jest jednym z podstawowych narzędzi, z jakich korzystają reklamodawcy w tej sieci społecznościowej, a firma nie chciałaby temu zaszkodzić. Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie zostanie ostatecznie przyjęte, Facebook na pewno podda je wnikliwym testom.


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.