krótka piłka

Facebook testuje mapy Here Nokii

Społecznościowy gigant przymierza się szerokiego wdrożenia danych pochodzących z flagowej usługi mapowej Nokii – Here.

Według informacji TechCrunch, dane z map Here są na razie wykorzystywane tylko w mobilnej odsłonie serwisu, ale Facebook sprawdza już możliwość zaimplementowania ich do swych autonomicznych aplikacji, jak Instagram czy Messenger. Powód sięgnięcia po narzędzia Nokii jest nad wyraz oczywisty – firma wierzy, że pomogą jej w zdobyciu precyzyjniejszych informacji na temat lokalizacji użytkowników, co miałoby przełożyć się na większą skuteczność usług oferowanych reklamodawcom. Mówiąc najprościej – otrzymaliby oni bardziej dokładne dane dotyczące miejsca zamieszkania osób, do których zamierzają dotrzeć ze swymi reklamami.

Nie jest tajemnicą, że pomimo relatywnego sukcesu Here, Nokia od jakiegoś czasu zastanawia się nad sprzedażą swej flagowej usługi mapowej. Jedynym warunkiem Finów jest oczywiście cena, która musi spełnić oczekiwania obecnych włodarzy firmy. Zdaniem Bloomberga, w negocjacjach dotyczących przejęcia serwisu uczestniczy już producent samochodów z Niemiec oraz… Uber, ale jego źródła nie wiedzą, czy mogą one zakończyć się one sukcesem. Niewykluczone, że do trwającej gry dołączy również Facebook, który mógłby zrobić użytek z jednego z najbardziej udanych dzieł Nokii.

Czy mapy Here rzeczywiście trafią w ręce Zuckerberga i spółki? Na razie bardzo trudno powiedzieć. Istnieje szansa, że najpopularniejszy portal społecznościowy świata ograniczy się do wykupienia licencji na usługę i nie będzie zajmować się jej bezpośrednim rozwijaniem. Takie rozwiązanie jest w tej chwili chyba najbardziej prawdopodobnym.

Źródło: Engadget.com


podobne treści