biznesportale społecznościowe

Facebook: kolejne doniesienia na temat reklam wideo

Agencja Bloomberg donosi, że Facebook przygotowuje się do wprowadzenia reklam w formie spotów telewizyjnych trwających 15 sekund. Spoty mają trafić bezpośrednio do naszego News Feeda a za ich emisję Zuckerberg i spółka, żądać mają nawet 2,5 miliona dolarów. Dziennie.

Pierwsze informacje o planach wprowadzenia telewizyjnych spotów reklamowych na Facebooku pojawiły się już kilka miesięcy temu. Spekulowano nawet, że pojawią się one już w czerwcu lub lipcu tego roku ale Facebook przestraszył się podobno tego, jak zareagują użytkownicy i przełożył ich wprowadzenie na późniejszy termin. Ale nie ma co się oszukiwać – w pogoni za kolejnym źródłem przychodów, wcześniej czy później, zostaniemy uszczęśliwieni reklamami telewizyjnymi.

Reklamy te nie będą tanie, ale biorąc pod uwagę potencjalną ilość odbiorców, na pewno całkiem sporo dużych firm skusi się na to, by przynajmniej wypróbować ten kanał komunikacji. Z informacji, jakie Facebook wysłał podobno do agencji reklamowych, wynika, że koszt emisji spotu mieścić się będzie w przedziale od miliona do nawet dwóch i pół miliona dolarów. Cena ma zależeć od tego jak duża widownia ma zobaczyć daną reklamę a reklamodawcy mają mieć możliwość skierowania swojego spotu do definiowanych przez siebie grup docelowych.

Czy przy tej okazji poznaliśmy jakieś dobre wiadomości dla użytkowników największego na świecie portalu społecznościowego? W pewnym sensie tak – Zuckerberg zapowiada, że reklamy stanowić będą co najwyżej 5% zawartości News Feeda.

Zdjęcie: Flickr/Scott Beale


podobne treści