newssztuka

Epidemia ogarnęła publiczność festiwalu Sundance

Miłośnicy kina niezależnego, którzy przybyli do Park City w Utah na
Festiwal Sundance, zostali włączeni w nowatorski, interaktywny projekt.
Całe miasto zamieniło się w plan filmowy, na którym wykorzystano kamery,
telefony, Internet, Twittera, ekrany dotykowe i liczne ukryte w całym mieście rekwizyty. Wszystko to posłużyło do nakręcenia filmu o walce z epidemią w czasie trwania festiwalu.

Projekt transmedialny Pandemic 1.0 został napisany i wyreżyserowany przez Lance’a Weilera. 40 tysięcy gości festiwalu stało się aktorami, nawet wbrew swojej woli. Do gry służyły polecenia z Twittera, smartfony Nexus S wyposażone w technologię Near Field Comminication i wyświetlacze Microsoft Surface.

Przez pięć dni, które miały służyć do powstrzymania epidemii, uczestnicy eksperymentu postępowali zgodnie ze wskazówkami otrzymywanymi różnymi drogami, ale byli też zachęcani do improwizowania. Zapobieżenie rozprzestrzenianiu się epidemii zależało od zdobycia pewnych rekwizytów.

Sundance's Interactive Outbreak Movie

Okazuje się, że smartfony w naszych kieszeniach mogą nieoczekiwanie dostarczyć nam kwestii ze scenariusza do odegrania w filmie offowym. Warto być przygotowanym. [Vector Form]


podobne treści