biznes

eBay wkracza do fizycznych sklepów

Co prawda eBay zapowiedział, że rozstanie się z PayPalem, ale nie rezygnuje z planów ekspansji na powiązane rynki. Najnowsze przedsięwzięcie serwisu aukcyjnego jest tego najlepszym przykładem – we współpracy z projektantką Rebeccą Minkoff firma otworzyła swój pierwszy „inteligentny sklep”.

Nowy butik znajduje się w San Francisco i od razu wyróżnia się na tle wszystkich innych sklepów. Co prawda wyposażony jest w tradycyjne półki sklepowe, ale elementem, który zwraca uwagę, są ekrany dotykowe wielkości luster. Funkcja tych ekranów nie ogranicza się jedynie do wyświetlania pokazów mody czy wiadomości z kanałów społecznościowych Rebecci Minkoff, ale za ich pośrednictwem można też przeglądać dostępne obecnie towary czy zamówić konkretne ubranie do przymierzalni.

W przymierzalni znajduje się kolejne dotykowe lustro. Za jego pośrednictwem klient może dostosować oświetlenie czy zamówić inne przedmioty, które zostaną dostarczony do przymierzalni. Wszystkie ubrania i dodatki w sklepie oznaczone są przy pomocy tagów RFID, dzięki czemu oprogramowanie przymierzalni rozpoznaje towary dzięki czemu, po zatwierdzeniu wyboru, może przesłać komendę, by dostarczyć je z magazynu do kasy. Również na tej podstawie „inteligentne lustro” może zasugerować pasujące do danego ubrania dodatki. Jeśli to nie wystarczy, zawsze można wezwać osobistego stylistę.

Całość jest dość interesująca, ale co w tym projekcie robi eBay? Choć wielu osobom firma kojarz się jedynie z serwisem aukcyjnym, eBay chciałby być partnerem również dla fizycznych sklepów. W końcu, pomimo ogromnego wzrostu popularności zakupów online, to jednak w fizycznych sklepach odbywa się dziś większość sprzedaży detalicznej.

„Ludzie cały czas chcą korzystać ze wszystkich swoich zmysłów, a nie jedynie ze wzroku, z którego korzystają podczas zakupów online,” mówi Steve Yankovich, szef działu innowacji eBay. „Myślę, że fizyczne sklepy, salony wystawowe, nigdy nie znikną.”


podobne treści