news

Dział marketingu Huawei pokazał, jak nie składać noworocznych życzeń

Życzenia noworoczne powinny być pozytywne, uprzejme i zwięzłe, nie zaszkodzi również, jeśli będą szczere. Zaszkodzi, jeśli będą wysłane z iPhone’a. Przynajmniej jeśli wysyła się je w imieniu Huawei.

Oficjalny profil Huawei Technologies zaliczył noworoczną wpadkę na Twitterze – jeden z pracowników działu marketingu firmy udostępnił noworocznego tweeta z iPhone’a. Nie jest to oczywiście pierwszy taki przypadek, nie będzie też zapewne ostatni. Ale raczej nie będzie on w środku wojny handlowej pomiędzy USA a Chinami, w której z jednej strony aresztuje się CFO Huawei, a z drugiej zakazuje się sprzedaży iPhone’ów w Chinach i organizuje bojkoty produktów Apple.

I właśnie w takim momencie ktoś pracujący w dziale marketingu Huawei postanowił wysłać noworoczne życzenia z iPhone’a. Co oczywiście zostało zauważone. I przykładnie ukarane.

Feralnego tweeta już oczywiście nie ma, tak samo jak szef marketingu cyfrowego Huawei nie ma szans na premię w obecnym roku. Jak donosi agencja Reutera, opierając się na wewnętrznym memorandum, wydanym przez jednego z członków rady nadzorczej firmy, Chena Lifanga, incydent „poczynił szkody marce Huawei”, w związku z czym jego konsekwencje poniósł zarówno pracownik bezpośrednio odpowiedzialny za wysłanie go, który został zdegradowany, jak i szef marketingu cyfrowego Huawei. Obu zmniejszono także pensje o 5 tysięcy renminbi (około 730 dolarów), a ten drugi nie będzie mógł otrzymać premii przez 12 miesięcy.

W Huawei wysyłanie firmowych tweetów ze smartphone’ów największego konkurenta nie będzie tolerowane.

podobne treści