wynalazki

Brand Killer, czyli AdBlock dla Augmented Reality

Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez wszechobecnych reklam i logotypów korporacji. Są praktycznie wszędzie, i w odróżnieniu od Internetu, w którym, dzięki narzędziom typu AdBlock, można się ich pozbyć, jesteśmy na nie skazani. Ale czy na pewno? Czterech amerykańskich studentów postanowiło skonstruować urządzenie, które wycina reklamy z otaczającej nas rzeczywistości.

Na temat możliwości technologii Augmented Reality napisano już wiele. Pomimo tego, że na rynku nie pojawiło się jeszcze urządzenie, które w dobitny sposób zdefiniowałoby masowy standard odbioru tej technologii, niektóre korporacje już prowadziły eksperymenty zmierzające do tego, by wykorzystać ją do zwiększenia sprzedaży. Zespół czterech studentów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji filadelfijskiego hackatonu PennApps, postanowił zrobić coś zupełnie przeciwnego – zbudować urządzenie, którego zadaniem będzie „wycinanie” korporacji ze świata nas otaczającego.

Gogle, jakie powstały w ramach tego projektu, zostały przez nich nazwane „Brand Killer”. W sumie nazwa dość trafna, biorąc pod uwagę, że po wykryciu loga i porównaniu go z dostępną bazą danych, na wyświetlany użytkownikowi obraz nakładana jest łatka, która skutecznie „zabija” przekaz reklamodawcy. Samo urządzenie, które składa się właściwie z kamery, siedmiocalowego wyświetlacza, gogli, jednostki odpowiedzialnej za obliczenia oraz sporych ilości taśmy izolacyjnej, nazywane jest przez twórców „AdBlockiem dla rzeczywistości”.

Jak można się przekonać oglądając poniższe nagranie, „Brand Killer” nie działa idealnie, ale należy pamiętać o tym, że został zbudowany przez czterech studentów w ciągu weekendu, a twórcy podkreślają, że „ta technologia może zostać rozwinięta, a rozmiary urządzenia zmniejszone” w przyszłości. Ciekawe tylko, która korporacja wyłoży pieniądze na rozwój takiego projektu?


podobne treści