designnews

BlackBerry i Nokia odpowiadają Apple

Na piątkowej konferencji Steve Jobs starał się przekonać, że we wszystkich smartfonach słabnie zasięg, jeśli aparaty trzyma się w pewien sposób. Uzasadniał tym podobne zjawisko w iPhonie 4. Nie mogło to pozostać bez odzewu ze strony producentów tychże innych smartfonów.

Mike Lazaridis i Jim Balsillie z RIM, producenta Blackberry:

Nie możemy pozostać obojętni wobec usiłowań Apple, by uwikłać RIM we własną porażkę. Stwierdzenia Apple odnośnie produktów RIM mają na celu zmylenie opinii publicznej w kwestii konstrukcji anten w telefonach komórkowych i odwrócenie uwagi od trudnej sytuacji Apple. RIM to światowy lider w zakresie projektowania anten. Firma od ponad 20 lat wprowadza na rynek urządzenia wyróżniające się świetną łącznością. Przez te lata RIM unikał konstrukcji podobnych do tej, jaką Apple zastosował w iPhonie 4, i skupiał się na innowacyjnych rozwiązaniach, które minimalizują ryzyko przerwania połączenia, szczególnie na obszarach, gdzie sygnał sieci jest słaby. Jedno wiadomo na pewno – klienci RIM nie muszą korzystać z etui, aby ich telefony BlackBerry utrzymywały łączność. Apple powziął pewne decyzje odnośnie budowy telefonu, a teraz powinien wziąć za to odpowiedzialność, zamiast próbować wciągnąć RIM i inne firmy w debatę, która dotyczy tylko Apple.

Oto, co mówi Nokia:

Projekt anteny to zagadnienie bardzo złożone, które od dziesiątków lat stanowiło mocny punkt setek modeli telefonów Nokii. Firma w 1998 roku pierwsza wprowadziła antenę schowaną w obudowie, która znalazła się w modelu Nokia 8810.

Nokia poświęca tysiące godzin pracy na badanie ludzkich zachowań, w tym nawyków trzymania telefonu podczas rozmowy, odtwarzania muzyki, korzystania z Internetu itd. Jak można się spodziewać po firmie, której hasło reklamowe brzmi „connecting people”, jakość połączenia stawiamy ponad design aparatu, jeśli tylko między tymi dwoma elementami pojawia się konflikt.

Mocne chwytanie telefonu, zależnie od tego, gdzie się go trzyma, z reguły ma wpływ na funkcjonowanie anteny telefonu. Dlatego Nokia projektuje telefony tak, by zapewnić zadowalające funkcjonowanie anteny w obudowie, w której aparat jest sprzedawany, na przykład niezależnie od tego, czy jest trzymany w prawej czy lewej dłoni. Nokia poświęca tysiące godzin badań na analizowanie, jak klienci trzymają telefony i bierze to pod uwagę przy projektowaniu telefonów. Na przykład umieszcza antenę na górze i dole aparatu, a materiały do produkcji sprzętu dobiera ze szczególną starannością.

RIM bardzo jasno protestuje przeciwko wykorzystaniu jego marki przez Apple w kontekście kłopotów z anteną. Nokia nie wymienia nazwy Apple, ale fragment „jakość połączenia stawiamy ponad design aparatu” mówi sam za siebie. [Casey Chan/giz, Crackberry, Engadget]


podobne treści


  • Tomasz Maciejewski

    Ciekawe jak długo jeszcze Apple będzie miało w d*pie klienta, którego notabene uważa za idiotę x)

    Dobrze, że porzuciłem Apple, dla RIM <3

  • shingo00

    Zamiast słowa „idiota” (klient) lepiej pasuje „pudelek”. Apple i RIM głownie zadowalają „pudelki”.

  • sdsd

    Jobs zamiast pitolić powinien wymienic albo oddac ludziom kase , jakoś inne firmy to potrafią , pierwsze co mnie uderzyło ogladając filmik z tego spotkania z dziennikarzami to brak noki , Jobs atakuje robi porownania na wybranych modelach , rynek niestety to skoryguje , a gadki w stylu czy ktoś jest funboyem appla czy nie sa nie na miejscu , kazda firma ma lipne modele kupujac nokie czytam testy bo telefonów o podobnych parametrach jest masa , wiec czytajcie bo owczy ped potem sie odbija na kieszeni . Jobs oddaj ludziom kase chłopie nie bądz jak Bill G. :)

  • Tomto147

    Ale o co wam chodzi? Przeciez kazdy moze oddac iphone4 i dostanie zwrot kasy jesli jest niezadowlony! Wyraznie to zostalo zaproponowane. A poza tym onanizujecie sie brakiem zasiegu w Iphone4 a w oogole nie korzystaliscie z tego telefonu. Tak sie sklada ze ja korzystam i mnie zaden zasieg nie zanika…

  • couch

    Zydowskie kancelarie prawne juz zacieraja lapki i licza procenty od spraw ktore wygraja.To sie dzieje na duza skale.Przy pozwach zbiorowych to dopiero apple pojdzie po rozum do glowy.Toyota potrafi wymienic za darmo 500 tys wadiwych hamulcow a aplle juz nie?

  • 1.patryk.4

    sdsd, jesteś głupi czy po prostu udajesz? Skoro oglądałeś konferencję Jobsa, to powinieneś wiedzieć, że Apple oddaje kasę za każdego zwróconego iPhona… Ogarnij,a potem pisz.

  • marcin.wojas

    Mnie natomiast interesuje inny aspekt związany z anteną iPhone4, o którym nikt nie wspomina, również konkurencja. Mianowicie każdy użytkownik iP4 jakkolwiek by trzymał telefon jest bezpośrednio podłączony (elektrycznie) do anteny. Ciekawy jestem jakie to może mieć konsekwencje zdrowotne, o których swego czasu było bardzo głośno. Ale rozumiem, że konkurencji też nie pasuje ten temat i tylko my użytkownicy mamy się nim martwić.

  • ampersky

    Zabawne, że żadna z firm nie odniosła się do filmików puszczanych w trakcie prezentacji.

  • inteligent

    apple to chuj, rim to pedal, a nokia to gej. tyle mam do powiedzenia na ten temat. pozdro