internetnews

Barwne preferencje internetowych potęg

Zebrawszy sto najpopularniejszych witryn w Sieci, Colourlover stworzył
infografikę, na której można porównać ich barwy korporacyjne. Wnioski są
ciekawe: odcienie niebieskiego i czerwonego są szczególnie popularne, zaś kilka bardzo popularnych serwisów, w tym Google, zamiast jednego koloru ma w logo palety nasyconych, tęczowych barw.

The Most Powerful Colors In the Web

Autor zestawienia dopatruje się też prawidłowości w doborze kolorów przez poszczególne rodzaje serwisów. Na przykład serwisy społecznościowe „lubią” niebieski i zielony. Patrząc na domowe podwórko (NK.pl), muszę przyznać, że wszystko się zgadza.

Ba, według tego zestawienia, Nasza-klasa mieści się na liście stu najpopularniejszych witryn świata. Poszukiwania w Sieci dowodzą bowiem, że list „top 100″ jest więcej, i wcale nie muszą się pokrywać z powyższą. [Jesus Diaz/giz, Colourlovers]


podobne treści


  • a

    dziwne ze prawie nikt nie idzie w fioletowy kolor

    Tu w Szkoji (UK) fioletowy (purple) kolor to od groma – loga rzadowe, urzedy, aplikacje urzedowe