biznesWiadomość główna

Ballmer ogłasza nową strategię Microsoftu

Dla tych, którzy uważnie śledzą doniesienia z Redmond, zmiany w polityce firmy były już widoczne od jakiegoś czasu. Teraz jednak Ballmer potwierdził to oficjalnie – Microsoft zmienia strategię.

Oficjalne potwierdzenie tego, że tablet Surface nie jest tylko eksperymentem a Microsoft zmienia strategię, można znaleźć w liście skierowanym przez CEO do akcjonariuszy spółki.

„To znacząca zmiana,” pisze Ballmer. „Wpłynie na to w jaki sposób zarządzamy firmą, w jaki sposób tworzymy nowe doznania i w jaki sposób wprowadzamy produkty na rynek konsumencki i businessowy.”

Choć Steve Ballmer podkreśla, że Microsoft kontynuować będzie współpracę ze swoimi partnerami sprzętowymi, zaznacza jednocześnie, że ma zamiar dostarczać klientom swój własny sprzęt.

„Będziemy budować specjalistyczne urządzenia do specjalistycznych zastosowań. Podczas naszej pracy z partnerami, jak również podczas pracy nad własnymi urządzeniami, będziemy skupiać się na zapewnieniu doskonałych, płynnych doświadczeń zarówno ze strony sprzętu, oprogramowania, jak i usług.”

Jako przykład specjalistycznego sprzętu Ballmer przytoczył Xboxa oraz tablet Surface, który niedługo wejdzie do sprzedaży. Choć nie wspomniał o tym, że Microsoft ma zamiar rozszerzyć w jakiś sposób linię Surface, ale można założyć, że skoro już udało im się wypromować tę markę, będą w przyszłości starali się to zrobić.

Ballmer chce nadal intensywnie inwestować w technologie interakcji z komputerami, „które będą stawały się coraz bardziej naturalne, tak jak dotyk, gesty czy mowa.” W przypadku Kinecta to podejście się sprawdziło, zobaczymy czy inne projekty badawcze Microsoftu też uda się przekuć w komercyjny sukces.

Zobaczymy ile z tego uda się zrealizować. Pierwsza poważna próba wprowadzenia jednolitego layoutu we wszystkich usługach i na trzech rodzajach urządzeń ujrzy światło dzienne za trochę ponad dwa tygodnie.

[Microsoft]


podobne treści