aplikacjemobile

Amerykański Departament Obrony zamówił własny sklep z aplikacjami

W amerykańskiej armii coraz częściej stosuje się cywilne gadżety do militarnych zastosowań. Samo dowództwo, organizując wszelkiego rodzaju konkursy dla deweloperów, zachęca do tego. Aplikacji jest już najwyraźniej na tyle dużo, że Departament Obrony postanowił zbudować własny sklep z aplikacjami.

Zadanie to zostało powierzone firmie Digital Management, która za 2,9 miliona dolarów ma w ciągu roku zbudować „system zarządzania urządzeniami mobilnymi oraz sklep z mobilnymi aplikacjami”, który będzie spełniał wymogi bezpieczeństwa Pentagonu.

Przez długi czas oficjalnymi urządzeniami spełniającymi wymogi bezpieczeństwa Departamentu Obrony USA były smartphone’y BlackBerry, jednak w maju tego roku dopuszczono również iOS oraz platformę Samsung Knox. Certyfikacja Androida do tego celu nadal trwa. Sklep z aplikacjami Pentagonu będzie musiał więc obsługiwać różne platformy i zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo komunikacji.

Pomysł stworzenia wojskowego sklepu z aplikacjami pojawił się już w zeszłym roku, według planu  Digital Management ma zakończyć pracę w lipcu 2014. Bardzo ciekawe są motywy, jakie kierują amerykańskimi wojskowymi. Z oficjalnego oświadczenia możemy dowiedzieć się, że

„Traktujemy urządzenia mobilne jako jedną z przełomowych technologii, które zaczynamy wykorzystywać. Daje nam to możliwość przenoszenia informacji wszędzie tam, gdzie są one potrzebne i oddania ich do rąk żołnierzy, niezależnie od tego gdzie się znajdują. Posiadając system zarządzania urządzeniami mobilnymi oraz sklep z aplikacjami, będziemy mogli zarządzać urządzeniami i aplikacjami, z których korzystają nasi żołnierze, mając jednocześnie pewność, że nasze sieci i dane są zabezpieczone.”

Zdjęcie: Flickr/US Army


podobne treści