internet

AdBlock Plus wprowadza własne reklamy

Można powiedzieć, że jest to koniec pewnej epoki. AdBlock Plus, jedno z bardziej popularnych narzędzi do blokowania niechcianych reklam, uruchomił własną platformę reklamową.

Nie jest to pierwsza kontrowersyjna próba zwiększenia zarobków, jaką podjęła niemiecka firma Eyeo GmbH, producent popularnego rozszerzenia, jednak kilka miesięcy temu sąd w Kolonii uznał, że praktyka pobierania opłat za nie blokowanie reklam jest niedopuszczalna. AdBlock Plus postanowił więc zmienić swoje podejście i ogłosił, że uruchomi własną platformę reklamową.

Nazywa się ona Acceptable Ads Platform i na razie jest w fazie beta, ale ma ruszyć w pełni oficjalnie jeszcze w tym roku. Będzie ona dostępna dla wszystkich, którzy zainteresowani są osadzeniem „przyjaznych i mało inwazyjnych formatów” na swoich stronach. Przychody z reklam mają być dzielone pomiędzy wydawców (80 procent), pośredników (14 procent) oraz do Eyeo GmbH, które zatrzyma resztę. AdBlock Plus przekonuje, że taki model jest kompromisem i stanowi rozwinięcie dotychczasowych zasad dotyczących akceptowanych reklam, z których użytkownicy mogą zrezygnować.

Czym nowa platforma reklamowa będzie różniła się od konkurencyjnych rozwiązań? Przede wszystkim tym, że reklamy opublikowane za jej pomocą nie będą blokowane przez AdBlocka, co może znacząco zwiększyć ich skuteczność, ponieważ AdBlock Plus jest jednym z najpopularniejszych blokerów reklam na świecie. Przykładowo w Polsce, która akurat w tym przypadku jest jednym ze światowych liderów, aż 35 procent wszystkich internautów korzysta z narzędzi służących do blokowania reklam.

Reklamodawcy powinni być więc zadowoleni. Co innego internauci, którzy mogą zacząć zastanawiać się, czy nadal powinni korzystać z blokera reklam, który nie blokuje „przyjaznych i mało inwazyjnych” reklam. A konkurencja nie śpi.

Zdjęcie: Eyeo GmbH


podobne treści