aplikacjebiznesWiadomości promowane

40% kliknięć w mobilne reklamy jest bezużyteczne

Wiemy już, że całkiem sporo kliknięć w reklamy na Facebooku generują boty. Niektórzy twierdzą nawet, że aż 80%. A jak sprawa wygląda z reklamami mobilnymi? Jeśli przyjrzeć się im bliżej, również nie jest wesoło.

Trwające sześć tygodni badanie przeprowadzone na całym świecie przez niemiecką platformę marketingu w aplikacjach o nazwie Trademob przyniosło zaskakujące rezultaty – 40% kliknięć w reklamy mobilne jest bezwartościowych dla reklamodawców.

Trademob – agencja, która zarządza ponad setką sieci reklamowych, przeanalizowała ponad 6 milionów kliknięć w reklamy mobilne na całym świecie. Okazało się, że 22% z nich było przypadkowych a 18% było w jakiś sposób sfałszowanych. Ogółem 40% było bezużytecznych co, według ich wyliczeń, przekłada się na konwersję na poziomie 0,1%. Słabo.

8% kliknięć generowanych jest przez samych autorów aplikacji, którzy wykorzystują swoje serwery do produkowania fałszywych kliknięć. Bardzo dużo kliknięć pochodzi także z botnetów oraz powstaje poprzez dzięki ukrywaniu jednego banneru pod drugim. W ten sposób generowane było w sumie 10% sprawdzonych przez Trademob kliknięć.

Jeśli chodzi o przypadkowe kliknięcia, których też jest całkiem sporo, bo aż 22%, nie wszystkie są rezultatem za dużych placów operujących na za małym ekranie – wielu deweloperów często specjalnie umieszcza duże bannery reklamowe obok relatywnie małych klawiszy akcji.  Dzięki swojej technologii śledzenia konwersji, Trademob był w stanie zidentyfikować deweloperów, których kliknięcia miały wyjątkowo niską konwersję i na tej podstawie wysnuć wniosek o „przypadkowości” kliknięć.

Choć próbka 6 milionów kliknięć nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna, ujawnione przez nich praktyki są niepokojące. Nie chodzi nawet o wątpliwą skuteczność samych reklam. Gorzej, że to właśnie na reklamy liczy bardzo wielu deweloperów udostępniając swoją pracę za darmo. Szkoda by było, gdyby reklamodawcy mieli przenieść swoje pieniądze gdzie indziej.

[GigaOM]

podobne treści