Sondaż przeprowadzony przez agencję Burst Media dowodzi, że 58 procent korzystających z Facebooka matek śledzi fanpage marek. Właśnie kobiety posiadające potomstwo oraz Internauci w wieku 18-34 lat najczęściej reagują na promocyjne treści zamieszczane na portalach społecznościowych przez producentów. To zainteresuje reklamodawców i specjalistów od społecznościowej promocji produktów. Ciekawych danych jest jednak więcej.
Ogólnie 49 procent zapytanych facebookowiczów „lubi” na portalu marki, których na co dzień używają. Najczęściej podawanym powodem jest chęć okazania poparcia, a kolejny rodzaj motywacji to chęć bycia informowanym o nowych produktach, usługach i promocjach.
Z mediów społecznościowych korzysta 76 procent zapytanych, jednak to kobiety zaglądają na Facebooka, Twittera, LinkedIn i Foursquare najczęściej. Aż 49 procent pań zagląda na te strony „przynajmniej kilka razy dziennie”, podczas gdy tylko 34 procent panów przyznaje się do takiej częstotliwości sprawdzania Facebooka.
Wyniki ankiety wskazują, że mamy nie tylko spędzają wiele czasu na portalach społecznościowych, ale i poszukują w Internecie informacji o produktach. 74 procent kieruje się w tym względzie opiniami blogerów.
Mark Kaefer z Burst Media skomentował: „Dla niektórych grup odbiorców, na przykład matek, media społeczne są nieodłącznym towarzyszem. Zważywszy na bliskie relacje między konsumentami i społecznościami online, reklamodawcy powinni wziąć pod uwagę media społeczne w swoich strategiach marketingowych”.
Autorzy badania uważają też, że kliknięcie „Chcę to!” lub „Dodaj do listy marzeń” to sieciowy odpowiednich zakupów robionych w sklepach pod wpływem chwilowego impulsu. Czyżby dowiedział się o tym Facebook?
Na potrzeby sondażu przepytano w maju 1453 dorosłych Amerykanów.