Strona główna
Ciekawostki
Tutaj jesteś

Obsługa kadrowo płacowa w małej a dużej firmie – jak zorganizować?

4 września 2023 Obsługa kadrowo płacowa w małej a dużej firmie – jak zorganizować?


Każda firma, która zatrudnia pracowników, musi prowadzić rzetelną obsługę kadrowo-płacową. Dotyczy to zarówno mikroprzedsiębiorstw, jak i firm, które zatrudniają setki osób. Właściciel firmy może sam odpowiadać za sprawy kadrowe i płacowe, ale warto wiedzieć, że są to procesy skomplikowane, a każdy błąd może mieć negatywne konsekwencje dla biznesu. W artykule wykażemy najważniejsze różnice pomiędzy obsługą kadrowo-płacową w małym a dużym biznesie i podpowiemy, jak znaleźć korzystne rozwiązanie dla swojej firmy.

Dział kadr w dużym przedsiębiorstwie

Duże przedsiębiorstwa zatrudniają setki, a nawet tysiące osób w swoich oddziałach. Taka liczba pracowników sprawia, że obsługa kadrowo-płacowa może być skomplikowana i pracochłonna, przez co będzie wymagała zatrudnienia dodatkowych, wyspecjalizowanych w tym zakresie osób. Głównie z tego powodu duże firmy decydują się na własne, często rozbudowane działy kadr i płac. Jednak w tym przypadku przedsiębiorstwo musi liczyć się z koniecznością zakupienia systemu do obsługi kadr i płac, musi także zatrudnić tyle osób w dziale, aby zabezpieczyć się na wypadek absencji urlopowych lub chorobowych pracowników. W takim modelu biznesowym trzeba liczyć się z odpowiedzialnością za:

  • ewentualne błędy, 

  • dodatkowe koszty związane ze szkoleniem kadry, 

  • wdrażanie cyfryzacji, 

  • konieczność serwisowania systemów.

Warto jednak zauważyć, że obecna sytuacja na rynku, a także potrzeba inwestowania w cyfryzację sprawiają, że niektóre duże firmy decydują się na partnerską współpracę w ramach outsourcingu, stawiając na usługi kadrowo-płacowe realizowane przez profesjonalistów. Takie rozwiązanie swego czasu było bardzo popularne jedynie wśród małych i średnich firm, które z wiadomych względów miały ograniczone możliwości wdrażania technologii.

Obsługa kadrowo-płacowa w małej i średniej firmie

Firmy zewnętrzne, świadczące usługi związane z procesami w biznesie, mogą pozwolić sobie na inwestycję w automatyzację, co z kolei jest zwykle nieopłacalne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wdrożenie technologii pozytywnie oddziałuje na jakość usług:

  •  minimalizuje liczbę błędów w rozliczeniach,

  • terminowo nalicza płace, 

  • umożliwia obieg dokumentów w formie elektronicznej, 

  • zatrudnionym osobom daje dostęp do portalu pracowniczego. 

Outsourcer, który jest na bieżąco ze wszystkimi zmianami w przepisach, daje więc klientowi dostęp do swoich zasobów – wyspecjalizowanej kadry, systemów oraz do wiedzy, sprawiając, że obsługa kadrowo-płacowa przestaje angażować czasowo kierowników działów. Przeniesienie odpowiedzialności za tak ważny obszar jest sporym odciążeniem dla właściciela biznesu.

Jednak najważniejszymi powodami, dla których małe firmy stawiają na współpracę z firmami zewnętrznymi, są oszczędność czasu oraz pieniędzy. Właściciel biznesu nie musi martwić się o koszty związane z zakupem systemów i aplikacji, bez których dzisiaj nie jest możliwa wydajna obsługa kadrowo-płacowa. Odpada również problem związany z absencją pracowników odpowiedzialnych za kadry w firmie. Wszystkie usługi kadrowo-płacowe są wykonywane rzetelnie i na czas, a za ewentualne błędy w rozliczeniach odpowiada outsourcer, a nie przedsiębiorca.

Redakcja giznet.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie lifestyle, ciekawostki oraz najnowsze technologie i urządzenia spotykają się, by zapewnić Ci niezapomnianą dawkę inspiracji i fascynujących informacji na temat współczesnego życia! Jesteśmy miejscem, gdzie praktyczne porady dotyczące stylu życia, ciekawostki ze świata nauki i technologii oraz recenzje innowacyjnych urządzeń tworzą przestrzeń do odkrywania niezwykłych możliwości współczesnego świata.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Strategie fulfillment dla wzrostu e-sklepu
grunt podkładowy
ombre

Jesteś zainteresowany reklamą?