Giznet.pl

blog tematyczny – ciekawostki, technologie, urzadzenia.

Lifestyle

Zakładanie sklepu online krok po kroku

Zakładanie sklepu online krok po kroku

Wraz z rozwojem technologicznym i komputeryzacji coraz większą rolę w skutecznym prowadzeniu działalności odgrywa internet. Dotyczy to przede wszystkim handlu, gdyż potencjalni klienci sklepów coraz częściej wybierają sklepy online niż wyprawę do sklepów stacjonarnych. Zdecydowaną przewagą sklepów internetowych jest brak konieczności stania w kolejkach i możliwość dokonania zakupu w każdej wolnej chwili. W dobie pandemii proces ten zdecydowanie przyspieszył, ze względu na zamknięcie większości sklepów, przedsiębiorcy masowo zaczęli przenosić swój biznes do sieci. Może to być także dobry pomysł na biznes dla nowicjuszy, którzy dopiero zaczynają wchodzić do świata handlu. Żeby założyć sklep online, należy opracować plan działania, by uniknąć niepotrzebnych kosztów i mieć pewność, że wszystko będzie działać bez zarzutu. Zatem jak założyć sklep internetowy?

Przemyślany wybór asortymentu i model biznesowy

Żeby w ogóle zacząć myśleć o założeniu sklepu online, musimy przemyśleć co tak na prawdę chcemy sprzedawać? Najlepszym wyborem będzie asortyment, który odpowiada naszym pasjom, dużo łatwiej będzie nam skutecznie reklamować sklep i wyrobić sobie markę eksperta w danej dziedzinie. Dla osób początkujących, dobrą opcją będzie skupienie się na wąskiej grupie produktów, którą z łatwością będziemy mogli opisać i zareklamować potencjalnym klientom. Warto także zastanowić się, w jakim modelu biznesowym chcemy pracować. Mamy do wyboru dwie możliwości. Pierwszą z nich jest posiadanie własnego magazynu i zatowarowanie go w asortyment, który chcemy sprzedawać. Dochodzi do tego jeszcze samodzielne pakowanie zamówień klientów i podpisanie umów z kurierami, którzy będą je rozwozić. Wiąże się to niestety ze sporymi kosztami, na które musimy mieć kapitał. Jednak jeśli nie dysponujemy odpowiednio dużą ilością gotówki na start, możemy wybrać model zwany dropshippingiem. Polega on na samodzielnym utworzeniu sklepu w sieci i jego obsługi, jednak proces pakowania i wysyłki zamówień leży po stronie hurtowni, z której pozyskujemy nasze produkty. Jest to zdecydowanie lepsza opcja dla początkujących przedsiębiorców, gdyż nie wymaga wielkiego wkładu finansowego, gdyż problem zatowarowania i wynajmu magazynu nas nie dotyczy. Asortyment znajduje się w hurtowni i to ona odpowiada za cały proces dostarczania zamówienia do klienta, nam pozostaje tylko przesłać do hurtowni zamówienia do realizacji. 

Odpowiednia hurtownia to połowa sukcesu

Wiemy już co będziemy sprzedawać, więc teraz przychodzi pora na wybór odpowiedniej hurtowni. Przy jej wyborze warto wziąć pod uwagę dwa aspekty czyli dostępność towaru i jego jakość. Są to podstawy, których wymagają klienci, chyba każdy oczekuje od sklepu, że towar zakupiony będzie dostarczony szybko i będzie nas cieszył przez długi okres czasu. Oczywistym warunkiem są także przystępne ceny, jak wiadomo im mniejszą cenę dostaniemy za oferowany produkt, tym więcej możemy na nim zarobić. Przy zawieraniu umowy z hurtownią należy upewnić się, że respektuje ona zwroty i reklamacje, zwłaszcza gdy chcemy sprzedawać sprzęt elektroniczny, czy też odzież i obuwie. Dla przedsiębiorców wybierających działalność w dropshippingu, istotne będzie również sprawdzenie czy hurtownia w ogóle oferuje możliwość takiej współpracy. Za pewne będzie się to wiązać z dodatkową opłatą doliczaną do pojedynczego zamówienia, ma to oczywiście związek z obowiązkiem pakowania i wysyłki zamówienia, który leży po stronie hurtowni. Jednak są to zazwyczaj niewielkie kwoty, które nie wpływają w większym stopniu na nasz końcowy zarobek. 

Funkcjonalne oprogramowanie

Do skutecznego prowadzenia sklepu internetowego, potrzebne będzie nam również właściwe i funkcjonalne oprogramowanie. Dokonując wyboru oprogramowania, należy wziąć pod uwagę funkcje jakie oferuje. Przede wszystkim musi posiadać możliwość wystawiania dokumentów zakupu i sprzedaży, czyli paragonów i faktur zarówno sprzedaży, jak i zakupu. Bardzo przydatną opcją będzie możliwość utworzenia maila do kontaktu z klientami, z nazwą sklepu w adresie. Podnosi to zdecydowanie prestiż sklepu i ułatwia kontakt z klientem. Drugą podstawową funkcją jaką powinno posiadać dobre oprogramowanie, jest możliwość dowolnego edytowania wyglądu naszej strony. Jak wiadomo, klient kupuje oczami, więc wygląd naszego sklepu jest bardzo istotny. Większość hurtowni oferuje możliwość łatwego zaimportowania swojej oferty na naszą stronę, jednak oprogramowanie powinno również posiadać taką funkcję. Trzeba przyznać znacznie ułatwia i przyspiesza to proces otwierania sklepu, gdyż ręczne wprowadzanie asortymentu, może zająć sporo czasu. 

Więcej informacji o tym jak założyć sklep internetowy znajdziesz w artykule www.cstore.pl/blog/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Zobacz też:

Udostępnij