gadżetyWiadomość główna

Z Qumarion modelowanie 3D stanie się dużo prostsze

Każdy, kto kiedykolwiek zajmował się animacją 3D wie, że jednym z najtrudniejszych jej elementów jest realistyczne odwzorowanie ruchów ludzi. Można w tym celu wykorzystywać komputerowe szkielety modeli w 3D, ręcznie zmieniać pozycje ich stawów albo zainwestować w motion capture. Można, ale japońscy inżynierowie postanowili znaleźć sposób na realistyczne, a jednocześnie proste, rozwiązanie tego problemu. Nazywa się ono Qumarion.

Qumarion jest małym manekinem, który od cybernetycznej laleczki voodoo różni się tym, że posiada 16 stawów, 32 sensory i możliwość nagrywania ich pozycji z prędkością 120 klatek na sekundę. Laleczkę można dowolnie ustawiać, wszystkie dane zebrane przy jej pomocy można bez problemów przegrać na komputer przy pomocy kabla USB. Odpowiednie pluginy pozwalają na wykorzystanie danych w Clip Studio (autorski program pomysłodawców projektu) Mayi oraz w 3D Studio Max.

„Oczekujemy, że oprogramowanie będzie wykorzystywane na przykład do rysowania animacji 2D. Można wtedy nadać manekinowi odpowiednią pozę, użyć postaci 3D jako pierwszego szkicu i dokończyć rysunek. Taka była nasza początkowa inspiracja by stworzyć Qumarion. Ale może on być również z powodzeniem wykorzystywany do animacji 3D jako urządzenie podające dane wejściowe dla najważniejszych klatek i animacji ruchu.”

Qumarion ma zadebiutować w Japonii za kilka miesięcy. Kosztować ma równowartość 850 dolarów.

[Cnet, DigInfo, thx Jack]


podobne treści