internet

YouTube usunie reklamy z kanałów z mniejszą ilością wyświetleń

Google wprowadza kolejne zmiany na YouTube. Tym razem w programie YouTube Partner Program (YPP), dzięki któremu youtuberzy mogą zarabiać na reklamach wyświetlanych obok ich nagrań. Niestety na zmianie nie skorzystają początkujący twórcy.

YouTube postanowiło podnieść limit wyświetleń uprawniający do skorzystania z YouTube Partner Program (YPP) – nie będą mogły z niego skorzystać kanały, które mają mniej niż 10 tysięcy wyświetleń.

Dla początkujących twórców nie jest to dobra wiadomość, ale Google twierdzi, że jest ku temu dobry powód. Według Mountain View krok ten ma pozwolić lepiej chronić zarówno twórców, jak i reklamodawców. W tym kontekście chodzi głównie o treści, co do których mogą pojawić się roszczenia dotyczące praw autorskich. Google nie chce, by osoby, które umieszczają takie filmy, mogły na nich zarabiać.

Dlatego uznano, że granica w postaci 10 tysięcy wyświetleń filmów jest wystarczającą, aby uznać dany kanał za wiarygodny. Zmiany zostały wprowadzone niedługo po pojawieniu się kwestii reklam wyświetlanych obok filmów, z którymi reklamodawcy woleliby się jednak nie kojarzyć.

Zdjęcie: Flickr/Rego-d4u.hu


podobne treści