internet

YouTube chce strumieniować muzykę jak Spotify

Jak donosi Bloomberg, YouTube zamierza uruchomić własną usługę muzyczną podobną do Spotify. Jeśli wierzyć źródłom agencji, usługa ta mogłaby ruszyć w marcu przyszłego roku.

Zapewne dla wielu z was, to właśnie YouTube jest miejscem, do którego kierujecie się w poszukiwaniu muzyki. A YouTube doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego firma chciałaby wykorzystać ten potencjał do tego, by uruchomić własną usługę muzyczną w rodzaju Spotify.

Według Bloomberga, YouTube zawarł już odpowiednią umowę z Warner Music Group, a obecnie prowadzi rozmowy z przedstawicielami Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz z grupą Merlin zrzeszającą niezależnych wydawców. Nowa usługa wewnętrznie znana jest jako Remix, ale nie wiadomo, czy zadebiutuje ona publicznie pod tą nazwą. Od innych podobnych usług muzycznych, Remix ma odróżniać się tym, że będzie zawierał również inne treści, na przykład teledyski.

Według źródeł agencji, YouTube chciałoby uruchomić nową usługę w marcu przyszłego roku, ale data ta nie jest jeszcze pewna. Wszystko zależy od tego, jak przebiegną rozmowy z Sony Music Entertainment i Universal Music Group, które mają trwać już od roku, ale na razie nie zostały sfinalizowane.

Zdjęcie: Flickr/Rego-d4u.hu_

podobne treści