biznesnewssmartfony

Xiaomi zwiększa produkcję i planuje ekspansję

Lei Jun, szef Xiaomi, chińskiego producenta, który zaledwie kilka lat temu wdarł się przebojem na tamtejszy rynek, pochwalił się w serwisie Weibo, że jego firma sprzedała w ubiegłym roku 61,12 milionów urządzeń. W tym roku „Apple Wschodu” planuje zwiększyć produkcję do 100 milionów sztuk oraz ekspansję na kolejne rynki.

Choć Xiaomi założone zostało zaledwie cztery lata temu, firma już teraz jest trzecim pod względem ilości produkowanych urządzeń mobilnych producentem na świecie. Co ważniejsze pozycję tę udało się wypracować skupiając się praktycznie tylko na rynku chińskim. Xiaomi oferuje co prawda swoje smartphone’y także w sześciu innych krajach Azji południowo-wschodniej, ale zdecydowana większość sprzedawanych za pośrednictwem strony internetowej urządzeń trafia właśnie do ChRL. Ale Chiny najwyraźniej przestają już wystarczać kierownictwu spółki, które wiąże z tym rokiem wielkie nadzieje.

Xiaomi bowiem nie tylko planuje zwiększyć produkcję urządzeń mobilnych do 100 milionów sztuk, ale także przygotowuje się do wejścia na kolejne rynki. Na razie szczegóły owiane są tajemnicą, ale według serwisu Techcrunch mogą to być między innymi Meksyk, Brazylia, Turcja i Rosja.

Firma zainteresowana jest także stworzeniem wokół siebie całego ekosystemu przedsiębiorstw zajmujących się rozwojem różnego rodzaju sprzętu. Do tej pory zainwestowała w około dwadzieścia startupów, w tym roku liczba tego rodzaju inwestycji ma się zwiększyć do stu.

„Jesteśmy firmą, która różni się od wszystkiego, co do tej pory widział przemysł technologiczny,” stwierdził w liście otwartym do pracowników firmy Lei Jun. „Od tej chwili każdy nasz nowy krok będzie nowym rozdziałem w historii całej branży.”

Brzmi trochę bombastycznie, ale biorąc pod uwagę to, co Xiaomi udało się osiągnąć w ciągu czterech lat, może wcale nie jest to przesada.

Źródło: Tech Crunch


podobne treści