biznesnews

WWDC: Apple Music czyli (stary) nowy rozdział w historii muzyki

Jedną z najbardziej wyczekiwanych nowości, jakie miały zostać zaprezentowane podczas tegorocznej konferencji WWDC, była z pewnością usługa muzyczna Apple. I rzeczywiście, Cupertino nie zawiodło i ogłosiło wczoraj, że zamierza stworzyć konkurencję dla usług w rodzaju Spotify.

Apple już posiada ogromne doświadczenie na rynku cyfrowej muzyki, ale jest ono trochę innego rodzaju, niż to, jakie zdobyły w ostatnich latach usługi muzyczne. Co nie przeszkadza firmie ogłaszać, że usługa Apple Music będzie kolejnym rozdziałem w historii muzyki. Niestety na razie trudno wskazać, co właściwie miałoby w niej być nowego.

Z jednej strony użytkownicy otrzymają dostęp do sieciowego radia, które będzie dostępne przez całą dobę. Pierwszym z nich będzie Beats One, które będzie dostępne w stu krajach. Apple Music będzie też dobierało muzykę do naszych preferencji. Jednak w odróżnieniu od konkurencji, która polega w tej dziedzinie na specjalnych algorytmach, usługa Apple będzie korzystać z pomocy ekspertów, którzy z tym zadaniem poradzić mają sobie lepiej. Użytkownicy będą też mogli śledzić w usłudze swoich ulubionych artystów, którzy będą mieli możliwość udostępniania zdjęć czy muzyki.

Usługa Apple Music ma więc przypominać trochę połączenie serwisu muzycznego z portalem społecznościowym. Choć można by dojść do wniosku, że takie rzeczy już istniały i nie skończyły najlepiej, Apple Music zapewne i tak zyska wielu oddanych fanów.

Apple Music będzie dostępne w ponad 100 krajach. Za pierwsze trzy miesiące użytkownicy nie będą musieli nic płacić, później opłata będzie wynosiła 9,99 dolara za jedną osobę, lub 14,99 dolarów za dostęp dla maksymalnie 6 członków rodziny. Oczywiście usługa pojawi się na OS X i OS, ale będzie też dostępna dla użytkowników Androida i Windowsa.

Zdjęcie: Flickr/Schill


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.