newsportale społecznościowe

WSJ: programy telewizyjne mają pojawić się na Facbooku jeszcze tego lata

Facebook, który wcale nie jest koncernem medialnym, zamówił podobno własne formaty telewizyjne. Ich emisja, oczywiście za pośrednictwem sieci społecznościowej, ma się rozpocząć jeszcze latem tego roku.

Przynajmniej według The Wall Street Journal, który przy okazji podaje też kilka nowych informacji na temat planów Facebooka związanych a tymi programami. A te są całkiem ambitne. Show mają być przygotowywane przez hollywoodzkie firmy producenckie, a Zuckerberg i spółka są gotowi zapłacić za nie naprawdę sporo. Plotki sugerują, że za jeden odcinek danego programu Facebook jest zdolny zapłacić nawet trzy miliony dolarów.

Odcinków ma być też dużo więcej, niż wynikałoby z wcześniejszych przecieków. Facebookmiał bowiem zamówić aż 20 różnych programów, których poszczególne odcinki mają mieć od 10 do 30 minut. Programy mają być skierowane głównie do grupy wiekowej 17 – 30 lat.

Kierownictwo Facebooka jest przekonane, że wprowadzenie własnych programów pozwoli mu lepiej konkurować ze Snapchatem, który wynegocjował dostęp do materiałów wideo Disneya, MTV, MGM czy Time Warner. Według gazety, Facebook chciałby udostępnić pierwsze własne produkcje już w drugiej połowie lata.

Zdjęcie: Flickr/mkhmarketing


podobne treści