newssprzęt

WSJ: Luxxotica i Google stworzą nową odsłonę Google Glass


Wbrew przewidywaniom części analityków, całkowite fiasko pierwszej iteracji inteligentnych okularów Google nie spowoduje wstrzymania prac nad kolejnymi odsłonami tego gadżetu. Jak ujawnił szef jednego z największych producentów akcesoriów optycznych na świecie, firmy Luxottica (stojącej m.in. za markami Oakley oraz Ray-Ban) będzie ona uczestniczyć w procesie konstrukcyjnym drugiej odsłony Google Glass.

Zgodnie z informacjami Wall Street Journal, CEO Luxxotiki oznajmił na zebraniu kierownictwa spółki w Mediolanie, że przystała ona na propozycję Google, które poprosiło ją o pomoc w stworzeniu nowej odsłony okularów. Prace nad urządzeniem są już ponoć w toku, a według rzecznika giganta z Mountain View, celem zespołu ma być „zbudowanie przyszłości dla produktu”, który spotkał się z chłodnym przyjęciem recenzentów i rynku.

Nie dalej jak w styczniu tego roku projekt utracił swą pierwotną pozycję i został przekazany pod skrzydła Tony’ego Fadella, znanego szefa kalifornijskiej firmy Nest. Część analityków przypuszczała, że takie, a nie inne posunięcie Google może zwiastować nadchodzącą śmierć programu i zakończenie prac nad jego debiutanckimi okularami. Internetowy kolos stanowczo zaprzeczał tym doniesieniom i jeśli rewelacje WSJ znajdą odzwierciedlenie w praktyce, jego deklaracje okażą się prawdziwe.

Potencjalna kooperacja Luxxoticą sprawia zaś wrażenie rozsądnego ruchu, który może stać się remedium na jedną z największych bolączek gadżetu – brzydotę. Pierwsza edycja Glass była po prostu niemodna, co przy ograniczonej użyteczności, nie dawało jej szans na jakikolwiek sukces na rynku. Współpraca z partnerem tego sortu, mającym pojęcie o trendach i znaczeniu słowa „cool”, może więc zakończyć się długo wyczekiwanym sukcesem.

O ile – rzecz jasna – Google da radę przekonać nas, że okulary tego typu są nam w ogóle do czegokolwiek potrzebne. Póki co, kompletnie mu się to nie udało.

Źródło tekstu: Chris Mills, Gizmodo.com


podobne treści