ciekawostki

Windows jako usługa, ekran powitalny jako reklama

Microsoft już od dłuższego czasu powtarza, że Windows 10 to „usługa”. O tym jak usługa ta działa w praktyce mogli się przekonać ci użytkownicy, którzy zobaczyli tło ekranu powitalnego będące reklamą.

Niektórzy zapewne zdziwili się pozytywnie, wszak seria Tomb Rider ma wielu zagorzałych fanów, ale zmiana dotychczasowego ekranu powitalnego na efektowny obrazek przedstawiający Larę Croft z najnowszej odsłony serii o nazwie Rise of the Tomb Raider, nie musi podobać się każdemu. Niektórzy powiedzieliby nawet, że jest to wykorzystywanie ekranu powitalnego systemu do serwowania użytkownikom treści reklamowych. Byliby oni jednak w błędzie. Przynajmniej jeśli przyjąć optykę Microsoftu. Jest to bowiem jedynie wyświetlanie „ciekawostek”, na które użytkownik zgodził się odznaczając opcję „Windows Spotlight” w ustawieniach ekranu powitalnego lub ekranu blokady.

Zupełnie inną ciekawostką jest fakt, że Rise of the Tomb Raider zadebiutowało zupełnie niedawno na komputerach PC i, ciekawym zbiegiem okoliczności, jako jedną z pierwszych większych gier, można nabyć ją Windows Store.

Na samym ekranie blokady znajduje się przycisk pozwalający na wyrażenie swojej opinii o takiej „ciekawostce”. Użytkownik może bowiem zaznaczyć, że grafika mu się podoba lub nie. Wybranie drugiej opcji nie oznacza oczywiście, że reklamy nie będą w tym miejscu wyświetlane, po prostu zostaną zastąpione przez inne.

Na szczęście wyłączenie wyświetlania „ciekawostek” w tym miejscu jest dość proste, wystarczy w opcjach personalizacji zmienić ustawienie ekranu powitalnego lub ekranu blokady na inne niż Microsoft Spotlight i odznaczyć umieszczone poniżej pole pozwalające wyświetlać Microsoftowi „porady lub ciekawostki” na tych ekranach.

Zdjęcie: How-To geek


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.