news

Wchodząc do centrum handlowego, możesz być śledzony przez lokalizowanie komórki

Jakimi ścieżkami podążają zakupowicze, gdy ich stopy przekroczą podwoje przybytku handlu? Marketingowcy wiele by dali za dokładniejsze informacje na ten temat, więc po nie sięgają bez naszej wiedzy. 

Technologia FootPath polega na rozmieszczeniu w centrum handlowym anten, które rejestrują telefon gościa sklepu i zaczynają śledzić jego ruchy. Szybko okazuje się, które sklepy odwiedza najwięcej osób, jakie ścieżki wybierają klienci, gdzie znajdują się puste punkty. Najcenniejsze będzie porównanie, które sklepy odwiedza wielu klientów, ale nie przekłada się to proporcjonalnie na wyniki sprzedaży. Choć dlaczego wiele osób rezygnuje z zakupu albo nie znajduje nic dla siebie, to kwestia złożona.

Opracowana przez brytyjską firmę Path Intelligence technologia FootPath jest już używana w kilku centrach handlowych na Wyspach i w Australii, zaś w Czarny Piątek, czyli dzień początków wyprzedaży przedświątecznych, debiutowała w USA.

Szefowie centrów zapewniają, że system chroni prywatność klientów sklepów, ponieważ dane o lokalizacji telefonu nie są wiązane z numerem telefonu ani żadnymi danymi osobowymi. O pojawieniu się anten ostrzegają niewielkie napisy przy wejściu.

Uniknąć bycia namierzanym jest dziecinnie łatwo – „wystarczy” wyłączyć komórkę. [Chicago TribuneExaminer, zdjęcie: AP Photo/Alan Mothner]

podobne treści